Siemens Mobility dostarczy Deutsche Bahn 17 ICE 3neo

1 rok temu

informacje z kolei i rynku kolejowego

Siemens Mobility dostarczy Deutsche Bahn (DB) dodatkowe 17 pociągów ICE 3neo o wartości około 600 mln euro. Flota ICE 3neo, oparta na platformie Velaro MS wzrośnie do 90 pociągów. Deutsche Bahn zamówiło najpierw 30 pociągów ICE 3neo od Siemens Mobility (lipiec 2020 r.), a następnie 43 kolejne pociągi (styczeń 2022 r.). Pierwotna umowa ramowa na 90 pociągów podpisana w lipcu 2020 r. została zrealizowana.

Pociągi ICE 3neo zostaną wyprodukowane w fabryce Siemens Mobility w Krefeld i dostarczone do sierpnia 2028 roku. Pociągi są w ruchu pasażerskim od grudnia 2022 r.

– Deutsche Bahn podejmie kompleksowe odmłodzenie w nadchodzących latach. Obejmuje to naszą ogólnokrajową sieć kolejową, a także nasze pociągi. W tym roku dostarczamy średnio trzy nowe pociągi ICE miesięcznie i przyspieszamy odnowę naszej floty. W tym celu będziemy również polegać na dodatkowe pociągi ICE 3neo od Siemensa. Pierwsze pociągi, które zostaną dostarczone w służbie od grudnia 2022 r. i okazują się niezwykle udane – powiedział dr. Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego.

O inwestycji mówi także CEO Siemens Mobility.

– Wraz z dostawą 90 pociągów ICE 3neo, Siemens Mobility zapewnia dużą część nowych możliwości DB w zakresie dalekobieżnego transportu pasażerskiego. Pociągi są oparte na naszej sprawdzonej platformie Velaro, zapewniającej krótki czas dostawy, długoterminową rentowność, niezawodne działanie i szybszą transformację transportu. Pierwsze pociągi z rodziny ICE 3neo zachwycają pasażerów od grudnia 2022 r. swoim wyrafinowanym komfortem i zaawansowaną technologią – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Z maksymalną prędkością 320 km/h, ICE 3neo to jeden z najszybszych członków floty ICE. Pociąg posiada 439 miejsc siedzących i liczne innowacje dla większego komfortu i wygody:

  • Specjalne szyby zapewniające stabilny odbiór sygnału z telefonów komórkowych
  • Osiem miejsc dla rowerów w każdym pociągu
  • Przeprojektowane bagażniki z większą ilością miejsca
  • Odcienie oświetlenia zmieniające się w zależności od pory dnia
  • Uchwyty na tablety i gniazdka elektryczne na wszystkich siedzeniach, w tym w 2. klasie
  • Dodatkowe drzwi umożliwiające szybsze wsiadanie i wysiadanie na stacjach
  • Nowa winda drzwiowa zapewniająca łatwiejszy dostęp dla osób na wózkach inwalidzkich.

Ośmiowagonowe pociągi wyposażono w cztery różne systemy napięcia, dzięki czemu mogą w przyszłości świadczyć usługi transgraniczne na połączeniach międzynarodowych z Niemiec do Belgii i Holandii.

Idź do oryginalnego materiału