- Siemens Mobility i Sydney Metro prezentują rzeczywistą makietę dla projektu pod klucz Sydney Metro – Western Sydney Airport
- Pełnowymiarowy prototyp umożliwia testowanie przez pasażerów przed ostateczną produkcją pociągu
- Wygodne wyposażenie i dostępność bez barier
Siemens Mobility, we współpracy z partnerami konsorcjum Parklife Metro, zaprezentował realistyczny model wagonu pociągu dla linii metra Sydney – Western Sydney Airport. Prezentacja makiety stanowi istotny kamień milowy w projekcie „pod klucz” i oferuje podgląd przyszłych wrażeń z podróży, gdy najnowocześniejszy system metra zostanie uruchomiony w zachodniej części Sydney.
Wysokiej jakości makieta pociągu dla projektu „pod klucz” Metro Sydney – Western Sydney Airport dotarła do Australii i stanowi dla nas kolejny kamień milowy. Jesteśmy podekscytowani naszym projektem „pod klucz” w Sydney, rozciągającym się na 23 kilometry od St. Mary’s do nowego lotniska i Bradfield City Center. Ta nowa linia zapewni 14 000 miejsc pracy podczas budowy, napędzając wzrost zarówno dla Nowej Południowej Walii, jak i gospodarki krajowej – mówi Léon Soulier, CEO Turnkey Business Unit w Siemens Mobility.
Zaprezentowana makieta przedstawia wnętrze pociągów metra, które zapewnią pasażerom komfortowe i przyjemne wrażenia z podróży: Duże okna zapewniają rozległe widoki na zachodnie Sydney. Pociągi oferują elastyczne miejsca siedzące i stojące, a także dodatkowe poręcze i uchwyty zapewniające bezpieczne trzymanie podczas podróży. Pociąg metra w Sydney ma przestronne wnętrza z dużymi wielofunkcyjnymi obszarami dla wózków inwalidzkich. Szerokie podwójne drzwi zapewniają szybkie wsiadanie i wysiadanie pasażerów.
Wysokiej jakości makieta pociągu to szczegółowy, naturalnej wielkości model fizyczny, który został stworzony tak, aby jak najbardziej przypominał rzeczywisty wygląd, sposób działania i funkcjonalność wagonu. Makieta dała wszystkim zaangażowanym stronom, zarówno operatorowi, jak i producentowi, możliwość oceny i sfinalizowania aspektów pociągu, takich jak oświetlenie wewnętrzne, funkcje awaryjne i systemy wyświetlania informacji pasażerskiej. Pomogło to inżynierom i projektantom zweryfikować ostateczne wybory projektowe, zapewniając, iż układ, materiały i ergonomia spełniają zamierzone specyfikacje. Ten realistyczny, pełnowymiarowy wagon prototypowy stanowił cenną okazję do dokładnego przetestowania i uzyskania opinii klientów przed rozpoczęciem produkcji ostatecznych pociągów.
W ramach prezentacji makiety, projekt tapicerki został ujawniony publicznie. Siedzenia te prezentują unikalną grafikę, która oddaje hołd równinie Cumberland, obszarowi, na którym będzie zlokalizowana nadchodząca linia metra. Grafika zawiera elementy takie jak Ngurra (kraj) i Badu (woda), podczas gdy szare i niebieskie wzory i kolory ogólnych siedzeń reprezentują nocne niebo. Dodatkowo, siedzenia priorytetowe w kolorze żółtym przedstawiają sceny dzienne z miejsc spotkań w pobliżu oczek wodnych ozdobionych polami kwiatów wikliny.
Przegląd projektu pod klucz
Siemens Mobility otrzymał kontrakt „pod klucz” na dostawę systemu metra dla projektu Sydney Metro – Western Sydney Airport w 2022 r., reprezentującego pierwszy w Australii projekt kolejowy „pod klucz” i partnerstwo publiczno-prywatne. Celem projektu jest stworzenie 23-kilometrowej linii metra łączącej nowe międzynarodowe lotnisko Western Sydney z centrum miasta Bradfield. Umowa obejmuje dostawę i uruchomienie dwunastu w pełni zautomatyzowanych, bezzałogowych pociągów metra, a także cyfrowej infrastruktury kolejowej, takiej jak sygnalizacja, elektryfikacja, telekomunikacja, drzwi peronowe i zajezdnia. Siemens Mobility wdroży również Railigent X, Mobility Application Suite dla usług cyfrowych, w celu zwiększenia niezawodności operacyjnej i dostępności. Firma będzie odpowiedzialna za 15-letnią umowę serwisową, wykorzystującą aplikacje do cyfrowego zarządzania aktywami. Siemens Mobility jest częścią konsorcjum Parklife Metro, w skład którego wchodzą partnerzy z międzynarodowym doświadczeniem w projektach infrastrukturalnych. Wartość kontraktu Siemens Mobility wynosi 900 milionów euro.