Siemens Mobility zabezpieczył z HS2 cztery umowy o wartości 670 milionów euro

1 tydzień temu

Firma Siemens Mobility uzyskała cztery kontrakty od HS2 Ltd i dołącza do kluczowych wykonawców w ramach Rail Systems Alliance. Siemens Mobility odegra kluczową rolę w dostawie i eksploatacji nowej 225-kilometrowej brytyjskiej kolei dużych prędkości, która połączy Londyn i West Midlands. Po raz pierwszy Siemens Mobility wdroży system automatycznej obsługi pociągów [ATO] w ramach ETCS poziomu 2 w sieci kolei dużych prędkości, umożliwiając półautomatyczną obsługę pociągów w celu poprawy przepustowości, punktualności i efektywności energetycznej. Firma zajmie się także kontrolą i monitorowaniem sprzętu kolejowego w czasie rzeczywistym, ostatecznie zwiększając niezawodność i wydajność. Siemens Mobility utworzył również spółkę joint venture z Costain Ltd w celu dostarczenia systemów zasilania wysokiego napięcia wzdłuż trasy HS2. Siemens Mobility zajmie się również wdrożeniem systemów telekomunikacji operacyjnej i bezpieczeństwa na całej trasie HS2. Wszystkie udzielone zamówienia rozpoczną się w 2025 r., a ich łączna wartość wyniesie około 670 mln euro, w tym długoterminowa umowa serwisowa.

HS2 ma przekształcić podróże kolejowe, oferując szybsze i bardziej niezawodne przejazdy pasażerskie oraz uwalniając trasy towarowe w Wielkiej Brytanii. w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy bardzo dumni, iż możemy dostarczyć nasze rozwiązanie ATO over ETCS, umożliwiające półautomatyczne operacje pociągów w celu poprawy przepustowości, punktualności i efektywności energetycznej. na trasach dużych prędkości. Ponadto dostarczymy najnowocześniejszą technologię elektryfikacji i wsparcie w zakresie utrzymania dla tego przełomowego projektu. HS2 odegra kluczową rolę w połączeniu dwóch największych i napędzaniu wzrostu i zrównoważonego rozwoju w całym kraju. Dzięki naszym 5 500 pracownikom w Wielkiej Brytanii, Siemens Mobility jest w pełni zaangażowany w dostarczanie zaawansowanych rozwiązań transportowych zaprojektowanych i zbudowanych w Wielkiej Brytanii – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Sterowanie, sygnalizacja i zarządzanie ruchem

Siemens Mobility zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy, zainstaluje, będzie nadzorować, kontrolować, autoryzować w zakresie bezpieczeństwa, testować, uruchamiać i utrzymywać najnowocześniejszy europejski system sterowania pociągiem [ETCS] poziomu 2 oraz rozwiązanie do zarządzania ruchem z przydrożną automatyczną obsługą pociągów w GoA2. Opierając się na udanej technologii sygnalizacyjnej Siemens Mobility wdrożonej w projektach takich jak Thameslink i East Coast Digital Programme, rozwiązanie to wyeliminuje potrzebę tradycyjnej sygnalizacji wzdłuż torów, zapewniając cyfrową sygnalizację, która dostarcza informacje bezpośrednio do maszynisty pociągu za pośrednictwem ekranu w jego kabinie. Usprawni to operacje i znacznie uprości konserwację w porównaniu z konwencjonalnymi systemami sterowania pociągiem. Siemens Mobility będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego dla systemu przez co najmniej 15 lat.

Inżynieryjny system zarządzania

Siemens Mobility zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy, zainstaluje, zintegruje, przetestuje, uruchomi i będzie utrzymywać zintegrowany system kontroli nadzorczej i akwizycji danych [SCADA], który umożliwi kontrolę i monitorowanie sprzętu kolejowego w czasie rzeczywistym, ostatecznie zwiększając niezawodność i wydajność, wykorzystując technologię firmy oraz zapewniając konserwację i wsparcie techniczne. Siemens Mobility wykorzysta swoje 50-letnie doświadczenie w dostarczaniu zaawansowanych systemów SCADA z projektów takich jak linia Elizabeth w Londynie. Siemens Mobility będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego dla systemu przez co najmniej 15 lat.

Systemy zasilania wysokiego napięcia [HV]

Spółka joint venture Siemens Mobility i Costain zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy, zainstaluje, przetestuje, uruchomi i będzie konserwować systemy zasilania wysokiego napięcia dla projektu kolei dużych prędkości HS2. W ramach budowy HS2 wzdłuż linii kolejowej powstaną podstacje trakcyjne i nietrakcyjne. Podstacje te odegrają kluczową rolę w ułatwianiu dostarczania energii z sieci krajowej do pociągów dużych prędkości i innych systemów kolejowych, zapewniając ich wydajne i niezawodne działanie. Siemens Mobility i Costain będą świadczyć usługi utrzymania systemu przez co najmniej 7 lat.

Operacyjne systemy telekomunikacyjne i bezpieczeństwa

Siemens Mobility zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy, zainstaluje, autoryzuje pod względem bezpieczeństwa, przetestuje, uruchomi i będzie utrzymywać operacyjny system telekomunikacji i bezpieczeństwa wzdłuż trasy HS2. Zapewni on bezpieczną, cyfrową, bezprzewodową komunikację pomiędzy maszynistami na całej trasie. Pasywny system zostanie uaktualniony do systemu Future Railway Mobile Communication System [FRMCS]. Firma będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego dla systemu przez co najmniej 8 lat.

Kolej dużych prędkości ma odmienić podróżowanie koleją w Wielkiej Brytanii

HS2, nowa szybka linia kolejowa będąca w tej chwili w budowie, ma zmienić krajobraz transportowy Wielkiej Brytanii. Rozciągająca się na 225 kilometrów linia połączy Londyn z Birmingham z odgałęzieniem do Handsacre, łącząc pociągi HS2 z innymi brytyjskimi miastami w północno-zachodniej części kraju i poza nim. Jako druga w Wielkiej Brytanii linia kolejowa dużych prędkości, HS2 podąża śladami linii High Speed 1, która łączy Londyn z tunelem pod kanałem La Manche. HS2 zapewni szybsze i bardziej wydajne podróże, otwierając nowe możliwości zarówno dla podróży służbowych, jak i rekreacyjnych w całym kraju.

Siemens Mobility – doświadczenia w Wielkiej Brytanii

Z ponad 170-letnią historią w Wielkiej Brytanii, Siemens Mobility jest liderem w przekształcaniu kolei, podróży i transportu. Zatrudniając około 5500 osób w ponad 30 lokalizacjach, w tym w zakładach produkcyjnych w Ashby-de-la-Zouch, Leicestershire; Chippenham, Wiltshire; i Goole, East Yorkshire, firma jest głęboko zaangażowana we wspieranie lokalnych gospodarek. Siemens Mobility jest liderem w dziedzinie technologii sygnalizacji cyfrowej i dostarcza najnowocześniejsze rozwiązania serwisowe. W październiku firma otworzyła wartą 277 milionów euro Rail Village w Goole, najnowocześniejszy obiekt przeznaczony do produkcji pociągów linii Piccadilly i przyszłych flot w Wielkiej Brytanii.

Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału