SimFabric miał 1,29 mln zł straty netto, 2,09 mln zł zysku EBITDA w 2023 r.

2 tygodni temu

Warszawa, 02.05.2024 (ISBnews) – SimFabric odnotował 1,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 3,34 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 0,4 mln zł wobec 3,62 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 2,09 mln zł wobec 2,33 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,26 mln zł w 2023 r. wobec 6,21 mln zł rok wcześniej.

“W ciągu 2023 roku spółka i cała Grupa SimFabric kontynuowała realizację strategii zrównoważonego rozwoju grupy kapitałowej, zapoczątkowanej w 2019 roku i aktualnie składającej się z 6 filarów: tworzenia gier własnych, portowania gier, usługach badawczo-rozwojowych oraz tworzenia gier mobilnych oraz na gogle wirtualnej rzeczywistości, oraz tworzenia gier w modelu Play to Earn w oparciu o technologię blockchain i NFT” – napisała prezes Julia Leszczyńska w liście do akcjonariuszy.

Przypomniała o podpisaniu “ważnych umów z nowymi partnerami wydawniczymi”, na rynki azjatyckie w tym Chiny, Ameryki Południowej oraz na nowe platformy cyfrowej dystrybucji: Epic Game Store, Green Man Gaming, Nuuvem i Robot Cache. Dodatkowo spółka uruchomiła na początku w 2024 roku sprzedaż na nowe gogle Apple Vision Pro oraz uzyskała preferencyjną stawkę prowizji sklepu Apple Store (15%) i dołączyła do programu Epic First Run, pozwalający pozyskiwać 100% wpływów ze sprzedaży gier z tej platformy.

“Wejście na nowe rynki wiązało się z większymi nakładami na produkcję i dystrybucję produktów całej grupy kapitałowej. Jednakże w bieżącym roku koszty stałe przeznaczane na produkcję i sprzedaż powinny zacząć spadać, a przy utrzymanym tempie wzrostu przychodów powinno to wygenerować znaczący zysk w 2024 roku. O czym będziemy mogli się przekonać już przy najbliższym sprawozdaniu finansowym za pierwszy kwartał 2024 roku” – zapowiedziała prezes.

Wskazała też, iż w 2023 r. Grupa wprowadziła do sprzedaży 23 produkty (7 tytułów gier) na 6 platform sprzedażowych.

“Spółka aktualnie pracuje nad wzmocnieniem strategii zrównoważonego rozwoju, mającego na celu rozszerzenie sprzedaży zarówno terytorialnie, jak i pod względem nowych platform sprzedażowych. Dzięki czemu udało się zwiększyć przychody ze sprzedaży produktów i usług przeszło dwukrotnie w stosunku do roku ubiegłego, osiągając rekordowe przychody w historii grupy kapitałowej SimFabric na poziomie 11 261 tys. zł. Udało się również osiągnąć bardzo dobry wynik EBITDA na poziomie 2 087 tys. zł” – dodała Leszczyńska.

Wyraziła też zadowolenie ze sfinalizowania i podpisania nowych umów z tak dużymi koncernami, jak: Microsoft, Epic Games, Apple, a także Green Man Gaming, Nuuvem i Robot Cache, jak również bardzo perspektywiczną i rozwojową umową z dużym dystrybutorem na rynki Azji w tym Chiny.

“Cały czas pracujemy dla kolejnymi tak dużymi umowami i nad dalszych rozszerzaniem rynków cyfrowej dystrybucji, na których będą sprzedawane produkty z grupy kapitałowej SimFabric” – podsumowała prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2023 r. wyniosła 0,63 mln zł wobec 3,11 mln zł straty rok wcześniej.

SimFabric tworzy symulatory i gry komputerowe na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android). Od 2018 roku jest certyfikowanym producentem i wydawcą gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. W 2022 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z rynku NewConnect.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału