Duńska sieć handlowa Søstrene Grene, która specjalizuje się w sprzedaży szerokiej gamy artykułów gospodarstwa domowego i skandynawskiego wzornictwa, zapowiada debiut na polskim rynku.
Pierwszy sklep z szyldem Søstrene Grene ma się pojawić w naszym kraju w 2026 roku.
– Polska to dla nas zupełnie nowe terytorium. Nigdy wcześniej nie próbowaliśmy rozwijać naszej działalności w Europie Wschodniej, więc będzie to ekscytujący projekt. Musimy poświęcić trochę czasu w zrozumienie dynamiki tego rynku. Z całą pewnością jest to rynek z ogromnym potencjałem handlowym, na którym można znaleźć jedne z najpiękniejszych centrów handlowych w Europie – zapowiada Mikkel Vaupell Grene, współwłaściciel i dyrektor generalny Grupy Søstrene Grene.
Międzynarodowy rozwój sieci
Historia Søstrene Grene rozpoczęła się w 1973 roku w Aarhus, drugim co do wielkości mieście Danii. Obecnie sieć posiada ponad 330 sklepów w całej Europie. Jej ambicją jest osiągnięcia łącznej liczby 500 sklepów w 2027 roku. Stąd decyzja o ekspansji na nowe rynki. Poza Polską sieć zamierza zadebiutować w przyszłym roku również we Włoszech.
– Włochy są jednym z największych rynków detalicznych w Europie i widzimy tu duży potencjał, który można porównać do Niemiec i Wielkiej Brytanii – obu rynków, na których chcemy osiągnąć liczbę 100 sklepów. Włochy to kraj, w którym znajduje się wiele większych miast i wiele ciekawych lokalizacji, zarówno na poziomie ulicy, jak i centrów handlowych – wyjaśnia Mikkel Vaupell Grene.