Warszawska Szybka Kolej Miejska włączyła do eksploatacji pierwszy pociąg z rodziny Elf po naprawie głównej. Od 18 grudnia skład kursuje na linii S2 łączącej Lotnisko Chopina z Sulejówkiem Miłosną. Modernizacja taboru finansowana jest z pożyczki w wysokości 276 mln zł, udzielonej przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Naprawom głównym poddanych zostanie wszystkich 13 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu 27 WE – to ponad 25% floty przewoźnika. Bez tych prac pojazdy nie mogłyby uzyskać dopuszczenia do dalszej eksploatacji. Prace przy pierwszym składzie realizowano m.in. w Poznaniu. Kolejny Elf trafi na tory stołecznej aglomeracji za kilka tygodni, a cały program odnowy pociągów zostanie sfinalizowany w marcu 2028 r.
Zakres remontu obejmuje demontaż i montaż nowych zespołów oraz podzespołów. Skład otrzymał charakterystyczne malowanie w barwach Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP), takie jak w Impulsach II, a także udogodnienia dla podróżnych. Pożyczka z BGK została udzielona na warunkach korzystniejszych niż rynkowe – bez marży i prowizji oraz z niskim oprocentowaniem.
Z punktu widzenia naszych pasażerów i pasażerek na pewno ważne są np. specjalne szyby zmniejszające nadmierne nagrzewanie, dodatkowe poręcze i uchwyty podnoszące komfort podróży czy gniazda USB z szybkim ładowaniem. Fotele pokryte zostały ekoskórą, która zastąpiła już mocno zużyte i niewygodne poszycie materiałowe – podkreślała Maria Wasiak, prezes zarządu warszawskiej SKM.








Fot. SKM Warszawa
Zobacz również:

3 godzin temu







