Zamówienie o wartości około 520 mln euro zostanie w całości sfinansowane przez Île-de-France Mobilités.
SNCF Voyageurs potwierdziło dodatkowe zamówienie na 35 pociągów RER NG od Alstom dla linii RER E w ramach sieci Île-de-France Mobilités.
Zamówienie jest częścią umowy ramowej z 2017 r. pomiędzy SNCF Voyageurs i Alstom, która początkowo obejmowała 71 pociągów. Kolejne zamówienia zwiększyły łączną liczbę do 166 jednostek – 130 przeznaczonych dla linii RER E i 36 dla linii RER D.
Pociągi RER NG zaczęły kursować na linii RER E w listopadzie 2023 r., a dalsze wdrożenia na linii RER D spodziewane są do końca 2024 r. Dwupokładowe składy charakteryzują się otwartą architekturą „boa”, zoptymalizowanym przepływem pasażerów, szerokimi drzwiami i dedykowanymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. Zostały zaprojektowane z myślą w taki sposób, by gwarantować wysoką wydajność operacyjną. Pociągi wyposażono w 8 wózków silnikowych zapewniających lepsze przyspieszenie oraz hamowanie.
W projekt zaangażowanych jest 9 zakładów Alstom we Francji, w tym fabryki w Valenciennes-Petite Foręt, Crespin i inne, które dostarczyły komponenty i projekty. Każdy sześciowagonowy skład mierzy 112 m długości i może pomieścić do 1563 pasażerów. Wyposażone są w klimatyzację, porty ładowania USB, oświetlenie LED oraz zaawansowany system informacji pasażerskiej.
Autor: Lubomir Cech