Słabszy popyt na alkohole i modę doprowadził do spadku przychodów i zysków luksusowej grupy LVMH w pierwszej połowie roku. Sprzedaż spadła o 4% do 39,8 mld euro, ogłosiła firma w czwartek w Paryżu. Notowane na giełdzie nowojorskiej kwity depozytowe LVMH spadły początkowo o 3%.
W branży winiarskiej i alkoholowej napięcia handlowe między kluczowymi rynkami USA i Chin wpłynęły na popyt, jak donoszono. Klienci byli wyraźnie niepewni, szczególnie w przypadku koniaku. Jednak spadek w drugim kwartale był nieco mniej wyraźny niż na początku roku. Z kolei sprzedaż w najlepiej sprzedającym się segmencie mody i wyrobów skórzanych była znacznie słabsza niż w poprzednich trzech miesiącach i nie spełniła oczekiwań analityków.
Skorygowany zysk operacyjny spadł w pierwszej połowie roku bardziej niż sprzedaż, o 15% do około 9 mld euro. Analitycy spodziewali się jednak jeszcze większego spadku. Zysk netto LVMH wyniósł 5,7 mld euro, o 22% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.