Ze względów bezpieczeństwa bank zdecydował o rezygnacji z przelewów na SMS oraz na e-mail
VeloBank, do którego niedawno przeniesiono większość biznesu byłego Getin Noble Banku, poinformował klientów o planowanym wycofaniu z oferty dwóch rodzajów przelewów. Od 15 października bieżącego roku nie będzie możliwe zlecanie transakcji na SMS oraz na e-mail. Powodem decyzji ma być wzrost ryzyka kradzieży pieniędzy, gdyż przestępcy coraz częściej wysyłają wiadomości SMS i e-mail, starając się wyłudzić dane od nieświadomych odbiorców.
Przeczytajcie także: Uwaga na fałszywą aplikację ING
Bank wyjaśnia też, na czym wycofywana usługa polega. Klient korzystając z bankowości elektronicznej może zlecić przelew bez znajomości numeru konta odbiorcy. Wówczas wysyła do niego wiadomość e-mail lub SMS z linkiem i kodem. Odbiorca z kolei może otworzyć link, wpisać numer swojego konta oraz podać kod. Wówczas przelew zostanie zlecony z rachunku nadawcy. VeloBank radzi, by po wycofaniu tej usługi korzystać w zastępstwie z przelewu na numer telefonu Blik, który pozostaje w ofercie.
Przeczytajcie także: Przymusowa restrukturyzacja Getinu
Przelewy na telefon Blik, zwane transakcjami P2P, są tym rodzajem usług Blika, który bardzo gwałtownie zyskuje na popularności. Aby skorzystać z tej innowacji, powinniście aktywować funkcję w swojej aplikacji bankowej. Można tam wyrazić zgodę na to, aby w aplikacjach innych użytkowników Blika przy Waszym numerze telefonu widniała odpowiednia ikonka informująca, iż odbieracie przelewy P2P Blikiem.