Podczas niedawnego webinaru wynikowego LOGINTRADE S.A., czyli spółki technologicznej z rynku NewConnect poprosiliśmy jej reprezentantów – Tomasza Wudarzewskiego i Michała Szlachcica o komentarz wynikowo-operacyjny za III kw. 2025 r., jak również o odpowiedzi na liczne pytania inwestorskie w sesji inwestorskiego Q&A. Obok kwestii wynikowych poruszono także perspektywy rozwojowe Grupy Kapitałowej LOGINTRADE na rynku sourcingu i e-procurement, oparte o zaawansowane rozwiązania AI zgodnie ze strategią „AI-first”. Konkretne pytania i odpowiedzi zebraliśmy poniżej.
Wprowadzenie wynikowe za III kw. 2025:
• Stabilny wzrost operacyjny (przychody rosną +12,7% r/r), przy coraz większych MRR (miesięcznych powtarzalnych przychodach) na poziomie blisko 95% oraz niskim wskaźniku churn, czyli rezygnacji klienckich (poniżej 5%), co świadczy o skuteczności biznesowej w modelu SaaS i stałej skalowalności.
• Wyraźna poprawa rentowności (na poziomie EBIT >100% r/r, zysku netto >350% r/r), co świadczy o odpowiednich proporcjach pomiędzy inwestycjami w rozwój (głównie obszar produktowy oparty o AI zgodnie ze strategią Grupy „AI-first”), a zdolnością do generowania zysku.
• Dodatnie przepływy operacyjne i wysoki stan środków pieniężnych, co potwierdza, iż biznes generuje realną gotówkę, a nie tylko księgowe zyski i fundamentalnie sprzyja dalszym inwestycjom w obszarze produktowym i organizacyjnym (np. wejściu w nowe segmenty operacyjne lub ekspansji zagranicznej).
• W efekcie bardzo prawdopodobna realizacja prognozy finansowej na 2025 r.
Komentarz wynikowo-operacyjny LOGINTRADE S.A. za III kw. 2025:
„Z jednej strony stabilnie realizujemy prognozy, zarówno przychodowe, jak i zysku, co jest zgodne z oczekiwaniami oraz planami dotyczącymi działań operacyjnych, ale także z informacjami przekazanymi w raporcie kwartalnym. Daje nam to potencjał do realizacji inwestycji zgodnie z polityką „AI-First” oraz polityką rozwijania kolejnych linii produktowych. Zwiększamy sprzedaż poprzez skalowanie, jednocześnie udaje nam się łączyć dość duże inwestycje ze stabilnym rozwojem spółki” – komentują reprezentanci LOGINTRADE S.A.
Inwestorskie Q&A (sesja pytań inwestorskich i odpowiedzi):
Spółka LOGINTRADE osiągnęła 1.8 mln zł jednostkowego zysku netto, przekraczając prognozowane 1.6 mln zł dla całego 2025 roku. Które elementy zaskoczyły tak pozytywnie i nie były wzięte pod uwagę podczas tworzenia prognozy? Czy to kwestia dodatkowej dywidendy ze spółki public24.ai (dawniej pzp24.pl) na początku tego roku?
„Na pewno jest to w części wynik wypłaty dywidendy z public24.ai do LOGINTRADE. Bez tego zysk netto prawdopodobnie oscylowałby w granicy 800 tysięcy złotych lub niższym. W dalszym ciągu byłby to oczywiście wynik praktycznie dwukrotnie lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ważnym punktem odniesienia są przychody z abonamentów subskrypcyjnych, które stanowią aż 94% wszystkich naszych przychodów i potwierdzają stabilność oraz przewidywalność wpływów” – w odpowiedzi na pierwsze pytanie inwestorskie.
Czy spółka LOGINTRADE planuje aktualizację prognozy na 2025 r.? jeżeli nie, to czy można zakładać, iż w IV kw. wynik będzie zbliżony operacyjnie do wcześniejszych okresów, nie są spodziewane żadne większe jednorazowe zdarzenia oraz można oczekiwać zysku netto w okolicy 0.4-0.5 mln zł?
„Spółka stabilnie realizuje rozwój w poszczególnych kwartałach, więc takich niespodziewanych, pozytywnych lub negatywnych zdarzeń nie spodziewamy się. Nie planujemy aktualizacji prognozy za 2025 rok ze względu na to, iż jesteśmy już w czwartym kwartale. W raporcie za trzeci kwartał br. przekazaliśmy informację, iż planujemy już w pierwszym kwartale przyszłego roku przekazać prognozę na 2026 rok, realizując w ten sposób konsekwentnie przyjętą politykę informacyjną. Na ten moment nie identyfikujemy żadnych ryzyk, które mogłyby zagrozić wykonaniu zdefiniowanych założeń finansowych, które przyjęliśmy na ten rok” – przekazują Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.
Czy spółka LOGINTRADE planuje wypłatę dywidendy? o ile tak, to w jakiej wysokości procentowej w odniesieniu do zysku netto?
„Polityka dywidendowa jest spójna z celami inwestycyjnymi, które wyraźnie i jasno komunikujemy. W tym momencie stawiamy na rozwój produktów, zgodnie ze strategią „AI-First” i dalszą ekspansję biznesową. Dlatego też chcemy w pierwszej kolejności reinwestować środki, a do momentu zakończenia projektów rozwojowych nie planujemy modyfikacji polityki dywidendowej” – odpowiadają.
„Wszyscy chyba mamy świadomość, iż jesteśmy w trakcie rewolucji AI-owej. Mamy wrażenie, iż dosłownie w 2-3 letnim okienku, w którym bardzo dużo rzeczy się wydarzy. W związku z tym nasza strategia jest zorientowana bardzo mocno na inwestycje i nie prowadzimy w tej chwili dyskusji na temat kiedy i czy w ogóle należy rozważyć wypłatę dywidendy. Uważamy, iż czas na przysłowiowe „odcinanie kuponów” nastąpi, ale jeszcze nie teraz” – dodają przedstawiciele LOGINTRADE S.A.
Ilu, mniej więcej, dostawców jest w tej chwili na platformie zakupowej LOGINTRADE? Czy spółka ma pomysł jak potencjalnie zmonetyzować drugą stronę platformy – tą obok kupców?
„Na platformie LOGINTRADE jest w tym momencie kilkadziesiąt tysięcy aktywnych dostawców, którzy biorą udział w postępowaniach – zarówno biznesowych, jak i w ramach spółki public24.ai. Wewnętrznie prowadzimy rozmowy i pewne przymiarki dotyczące monetyzacji, ale nie jest to na ten moment nic konkretnego, co moglibyśmy zakomunikować” – wskazują.
Czy większa liczba dostawców na platformie zakupowej zwiększa przewagę LOGINTRADE w negocjacjach z klientami? o ile tak, to jak ta liczba ewoluowała na przestrzeni ostatnich 5 lat?
„Nie prowadzimy szczegółowych analiz dotyczących przyrostu liczby dostawców, co pozwalałoby precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie, natomiast ma to oczywiście znaczenie w kontaktach z klientami. Warto podkreślić jednak, iż LOGINTRADE zdecydowanie gra po stronie kupujących, ponieważ jesteśmy firmą, która specjalizuje się w przetargach i sourcingu. Oczywiście dostawcy są naszymi użytkownikami, a przy tym najpewniej największą grupą, natomiast zdecydowanie monetyzacja znajduje się po stronie kupujących” – udzielają odpowiedzi Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.
W jaki sposób LOGINTRADE może powiększyć swoją przewagę konkurencyjną poza wprowadzaniem zmian technologicznych?
„To nie jest tak, iż nastąpiły w naszej organizacji jedynie zmiany technologiczne, ponieważ to one ostatecznie doprowadziły do powstania nowych produktów i nowych funkcjonalności, co faktycznie zwiększa naszą przewagę konkurencyjną. Technologia, zwłaszcza w obszarze AI, jest ważna, natomiast najistotniejsze są produkty, z którymi idziemy na rynek” – podkreślają.
W odniesieniu do sugestii budowania komplementarnych rozwiązań LOGINTRADE. Czy spółka zamierza bardziej skupić się na rozwiązaniach budujących przewagę typu „switching-cost” czy „network-effect” i dlaczego?
„Obie strategie wpisują się w rozwiązania LOGINTRADE. Switching-cost w rozumieniu zmiany dostawcy usługi, o ile tylko jest wdrożone w sposób systemowy u naszych klientów z założenia wpisuje się w procedury zakupowe. Zmiana dostawcy jest jednak dość trudna, a trend zmiany platformy zakupowej u klientów naprawdę rzadko spotykany. Z kolei network-effect, czyli efekty sieciowe stanowią z pewnością integralną część naszej strategii. W LOGINTRADE przychodzimy do klienta z rozwiązaniem, za którym stoi baza dostawców i co można realnie potraktować jako właśnie network-effect. Całościowo więc realizujemy obie strategie w modelu hybrydowym. Na pewno dla firm, które chciałby z nami konkurować, zbudowanie bazy dostawców i efektu sieci dostawców byłoby bardzo trudne, czasochłonne i z pewnością kosztowne” – przybliżają.
Czy w długim terminie LOGINTRADE ma potencjał zbliżenia się do rozwiązań zakupowych typu Ariba?
„Już dzisiaj można powiedzieć, iż LOGINTRADE jest taką małą Aribą, ponieważ przez lata w obszarze produktowym zbliżaliśmy się do Ariby. Niemniej nasza nowa strategia produktowa zakłada coś innego, tzn. bardzo dużą koncentrację na sourcingu. Dzisiaj raczej uważamy, iż powinniśmy być w ekosystemie SAP-a, Ariby i innych dużych platform zakupowych, swego rodzaju kombajnów zakupowych, aniżeli konkurować z nimi. Rozwiązania klasy Ariba są świetnie skoncentrowane na procesach wewnętrznych, natomiast nas interesują dostawcy i sourcing, co sprawia, iż świetnym rozwiązaniem byłaby kooperacja Ariby z platformą taką, jak nasza. w tej chwili idziemy właśnie w tym kierunku. Wydaje się, iż na polskim rynku dostrzec można dużo większy potencjał właśnie tego typu rozwiązań, niż stricte dużych pokroju Ariby. Podsumowując dzisiaj choćby takie rozwiązania, jak Ariba nie są postrzegane w naszej nowej strategii jako konkurencja, ale bardziej jako partnerzy” – odpowiadają reprezentanci LOGINTRADE S.A.
Co na przestrzeni ostatniego roku LOGINTRADE uważa za błąd i dlaczego? Oczywiście błędy w biznesie to coś normalnego.
„Z perspektywy czasu naszym największym błędem było to, iż pomimo tego, iż już wcześniej przyjęliśmy zasadę, iż część projektów prowadzimy jako projekty start-up’owe, co głównie dotyczyło Zingflow, ale także produkcji systemu LOGINTRADE, to nie zawsze udawało się utrzymać ten kierunek. Czasem niektóre tematy przedłużaliśmy, wdrażaliśmy zbyt dużo funkcji, przeciągaliśmy pewne decyzje, więc tutaj można upatrywać kilka takich pewnego rodzaju mikro błędów, które spowodowały, iż zamiast iść gwałtownie z nowymi produktami i funkcjami na rynek to cały proces trwał zbyt długo” – wymieniają.
„W inwestycjach przełączyliśmy się teraz bardziej na myślenie start-up’owe, czyli wchodzimy, analizujemy, próbujemy zaoferować produkt, testujemy tezy rynkowe i dopiero o ile nie wychodzi, to podejmujemy szybkie decyzje o możliwych pivotach lub wycofaniu produktu” – kontynuują.
„W tej chwili wchodzimy z nową wersją systemu na rynek, natomiast gdybyśmy inaczej poukładali road mapę naszych produktów, to z najnowszą wersją sourcingową weszlibyśmy na rynek już przynajmniej 6-7 miesięcy temu” – uzupełniają.
W raporcie kwartalnym spółka Zingflow wygenerowała stratę. Czy oczekują Panowie, iż aktualna strata kwartalna będzie finalnie największa w ujęciu kolejnych kwartałów, tzn. będzie zbliżać już tylko do zera? Czy tak należy rozumieć założenie osiągnięcia BEP w perspektywie 15-16 miesięcy?
„Spółka faktycznie wygenerowała straty, jednak są one zgodne z założeniami biznesowymi dotyczącymi rozwoju produktu oraz ekspansji rynkowej. Podtrzymujemy informację przekazaną w raporcie kwartalnym, iż planujemy osiągnięcie BEP [break-even point, czyli progu rentowności – przyp. red.] w perspektywie 15-16 miesięcy” – potwierdzają Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.
„Wcześniej informowaliśmy, iż w Zingflow przechodzimy z PoC [Proof of Concept, czyli etapu testowania produktu – przyp. red.] do fazy Product-Market-Fit, czyli momentu, w którym nasz produkt spełnia już oczekiwania klienta. Mamy to! Rynek to kupuje, trafiliśmy w problem, trafiliśmy w rozwiązanie, a nasi klienci płacą nam regularnie faktury. Przed nami etap dalszej monetyzacji i budowania trakcji biznesowej, jednak wszystko utwierdza nas w przekonaniu, iż zrealizujemy plany w zakładanym czasie” – dodają.
„W sposób powtarzalny realizujemy sprzedaż, rozmawiamy z klientami o tych samych lub bardzo zbliżonych problemach, dlatego można powiedzieć, iż osiągnęliśmy ten przysłowiowy kamień milowy w postaci etapu Product-Market-Fit. Staramy się zbudować rozwiązanie, które jest inne i nie konkuruje wprost z platformami typu AI agents pokroju Make lub N8N. Myślimy, iż godziny poświęcone, aby nasi agenci zakupowi lepiej komunikowali się z dostawcami przełożą się na jakość naszego rozwiązania, a to uplasuje nas wyżej niż narzędzia wspomnianych firm. To naprawdę bardzo dobra informacja” – uzupełniają.
Czy można prosić o więcej szczegółów na temat nowej spółki IQmatica? Czy docelowo spółka IQmatica ma stworzyć pełnoprawny i odrębny segment działalności z przychodami na poziomie LOGINTRADE lub public24.ai oraz niezależnym zespołem i aktywnym poszukiwaniem zleceń? Czy stworzenie spółki IQmatica to sposób na zaadresowanie wymagań, które pojawiają się przy okazji wdrażania Zingflow, a nie są pokryte przez funkcjonalność tej platformy?
„Jeżeli dzisiaj tworzymy rozwiązania, które są inne niż N8N, a Zingflow ma oferować super wyspecjalizowanych agentów zakupowych do realizacji konkretnych zadań, to oczywiste jest, iż w toku dyskusji z naszymi klientami pojawiają się potrzeby, których nie jesteśmy w stanie rozwiązać agentami Zingflow. Powstał więc pomysł, aby zagospodarować ten obszar i żebyśmy prowadzili strategię produktową na poziomie całej Grupy Kapitałowej LOGINTRADE w taki sposób, w którym określone potrzeby zabezpieczamy agentami Zingflow, a inne procesy pokrywamy działaniami agencyjnymi z wykorzystaniem platform typu N8N lub innych AI agents. To przekłada się na efekt synergii pomiędzy Zingflow, a IQmatica, a w konsekwencji wpłynie na wyniki naszej Grupy” – tłumaczą.
„Warto podkreślić, iż będąca na rynku dopiero od kilku tygodni, IQmatica nie ma określonej specjalizacji, czyli będziemy w przypadku tej spółki rozmawiać nie tylko o zakupach, ale także logistyce i utrzymaniu ruchu. o ile natomiast dostawcy, którzy komunikują się z agentami zakupowymi Zingflow zgłoszą potrzebę zautomatyzowania pewnych obszarów to właśnie IQmatica będzie miała produkt i usługę również dla tego typu dostawców” – podsumowują.
Spółka public24.ai zanotowała po trzech kwartałach zysk netto o połowę mniejszy niż w tym samym okresie rok temu. Czy jest to związane ze wspomnianą wcześniej mocną konkurencją i należy spodziewać się kontynuacji tego trendu?
„Spółka zanotowała mniejszy zysk, co jest wypadkową czterech głównych elementów. Po pierwsze przychody są mniejsze o niecałe 100 tysięcy złotych, narastająco w ujęciu trzech kwartałów. Dodatkowo zwiększone zostały inwestycje, które z jednej strony dotyczą zmian technologicznych, chociażby komunikowania, ale widoczna jest także zmiana dla dostawców, ułatwiająca ofertowanie oraz działanie wobec podmiotów składających oferty – zatem mowa o rozwoju technologicznym i produktowym. No i do tego jeszcze oczywiście doszedł naturalny czynnik w postaci wzrostu kosztów, szczególnie w obszarze wynagrodzeń” – zwracają uwagę reprezentanci LOGINTRADE S.A.
Czy zmiana nazwy spółki pzp24.pl na public24.ai jest bardziej kwestią marketingową? Czy planowana jest inwestycja w platformę oraz jaki jest jej szacowany koszt?
„Zmiana nazwy spółki na public24.ai jest integralną częścią naszej szerszej strategii, nad którą pracujemy. Dopiero w kolejnych raportach będziemy mogli jednak przekazać więcej informacji na ten temat” – informują.
„Obecnie jesteśmy na etapie budowania koncepcji i nie wszystkie rzeczy mamy już odpowiednio przekalkulowane. Niemniej widzimy pewne kierunki. Jak sama nazwa wskazuje są to kierunki AI-owe, ale aktualnie nie jesteśmy w stanie odsłonić więcej szczegółów” – podkreślają.
Czy nowe funkcjonalności platformy public24.ai będą ułatwiały pracę podmiotom publikującym oferty, czy osobom wyszukującym je? Kiedy planowane jest ich dostarczenie?
„Na pewno ułatwienie poszukiwania ofert oraz publikacji zapytań, przetargów i ofert jest częścią szerszej dyskusji. Na pewno jednak częściowo można twierdząco odpowiedzieć na to pytanie. W kwestii planowanego dostarczenia nowych funkcjonalności to myślimy, iż zmiany zobaczycie Państwo w ciągu maksymalnie dwóch kwartałów” – odpowiadają Tomasz Wudarzewski i Michał Szlachcic.
W przeszłości spółka public24.ai komunikowała, iż ze względu na dużą konkurencję w segmencie systemów obsługujących zamówienia publiczne nie planuje inwestycji w tym obszarze. Co się zmieniło?
„Zmienia się cała dotychczasowa koncepcja, o ile chodzi o funkcjonowanie spółki. Mamy już pewne pomysły, ale na razie bardziej ogólne, które przełożymy dopiero na konkrety. Natomiast to co już możemy powiedzieć to fakt, iż chcemy iść szerzej, mocniej, a do tego przejść do ofensywy” – puentują.
Źródło: Spółka

20 godzin temu






