6 lipca 2023 roku w Punkcie Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu odbyło się spotkanie z pasażerami Kolei Wielkopolskich, którzy przybyli do siedziby spółki, by nie tylko zwiedzić nowoczesne centrum, ale przede wszystkim przedstawić swoje postulaty w sprawie rozkładu jazdy spółki Koleje Wielkopolskie.
Spotkanie rozpoczęło się już na pokładzie pojazdu, który przed godziną 10:00 wyruszył z Poznania do Wągrowca. – Cieszymy się, iż udało nam się zaprosić tylu zainteresowanych tworzeniem rozkładu jazdy Kolei Wielkopolskich – mówi Karolina Langner-Krzywda z UMWW – Godzinna podróż do Wągrowca była już doskonałą okazją, by wysłuchać naszych podróżnych. Dowiedzieliśmy się sporo ciekawych rzeczy – dodaje. Tym samym składem podróżowali także Robert Pilarczyk, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Marek Nitkowski, Prezes Zarządu spółki Koleje Wielkopolskie oraz Sławomir Pietryga, Naczelnik Wydziału Planowania i Realizacji Oferty Przewozowej Kolei Wielkopolskich, którzy po przyjeździe do Wągrowca przywitali gości i przedstawili scenariusz spotkania.
– Dziękujemy za tak liczne przybycie do Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu – przywitał gości Marek Nitkowski – W trakcie oprowadzania przybliżymy prace jakie są wykonywanie w naszych punktach utrzymania. Dzięki temu dowiecie się państwo co dzieje się z naszymi pojazdami, kiedy nie jeżdżą po wielkopolskich trasach – dodaje.
Po krótkiej wycieczce rozpoczęła się merytoryczna część spotkania, podczas której przybyli goście mogli zadawać pytania, sugerować potrzebne zmiany i zgłaszać zaobserwowane problemy. – Spotkanie ma na celu zebranie opinii i postulatów – zapowiedział Robert Pilarczyk, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – Zachęcamy do swobodnego wyrażania swoich opinii, które zostaną odnotowane i uwzględnione przy kolejnych pracach nad rozkładem jazdy. Nie możemy obiecać, iż uda nam się spełnić wszystkie oczekiwania, ale możemy obiecać, iż pochylimy się nad każdą sugestią – dodaje.
Goście doskonale wykorzystali kilka godzin spotkania. Odważnie wypowiadali się na temat rozkładu jazdy. Zgłaszali swoje postulaty i na „żywym organizmie” próbowali od razu szukać możliwości wprowadzenia poprawek. – Wszystkie uwagi zanotowaliśmy i możemy obiecać, iż postaramy się je uwzględnić w kolejnych rozkładach – zapewniał Marek Nitkowski.
Do tej pory pasażerowie mogli swoje uwagi zgłaszać w formie mailowej. Często wysyłają także wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych. – Od dawna obserwujemy wiadomości komentarze, które zamieszczają nasi klienci. Wszystkie konstruktywne uwagi przekazujemy do zespołu, który pracuje nad rozkładem – mówi Dariusz Kaszyński, Naczelnik Wydziału Promocji i Marketingu – Spotkanie na żywo jest jednak ciekawszą i lepszą formą dialogu. Można od razu wymieniać się argumentami i wyjaśniać dlaczego pewne zmiany mogą być wprowadzone, a na niektóre trzeba poczekać – dodaje.
W oparciu o zgłoszone postulaty z całej Wielkopolski, zespół odpowiedzialny za planowanie rozkładu, będzie planował kolejne rozkłady.