Sprzedaż Grupy Żabka wyniosła wstępnie 6 889 mln zł w IV kw. 2024

4 godzin temu

Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego Grupy Żabka wyniosła 6 889 mln zł w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 18% r/r, podała spółka, powołując się na wstępne dane. W całym 2024 r. skonsolidowana sprzedaż zwiększyła się o 20% do 27 281 mln zł.

W ramach skonsolidowanej sprzedaży wyniki Żabka Polska wyniosły 6 564 mln zł, a Nowe Silniki Rozwoju odnotowały 325 mln zł w IV kw. 2024 r. oraz – odpowiednio – 26 167 mln zł i 1 114 mln zł w całym 2024 r.

„Wzrost sprzedaży LFL za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3%, nieznacznie powyżej środka planowanego przedziału (7,5-9%) i był napędzany
zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku. […] Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął poziom 7,1% i był o 1,1 pkt proc. wyższy niż w trzecim kwartale 2024. Czynnikami wspierającymi wzrost sprzedaży były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa” – czytamy w komunikacie.

W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na dzień 31 grudnia 2024 r. W IV kw. Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.

Ostateczne wyniki finansowe zostaną opublikowane 24 marca 2025 r.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału