Celem Spyrosoftu jest dalsza dywersyfikacja biznesu i kontynuacja akwizycji, poinformował członek zarządu Sebastian Łękawa.
„Jeżeli chodzi o perspektywy, to głównym kierunkiem, na który patrzymy, jest podtrzymanie kluczowego aspektu, jakim jest dywersyfikacja. To nam bardzo dobrze wychodzi. Dywersyfikacja grupy bardzo dobrze mityguje różnego rodzaju zawirowania w poszczególnych branżach” – powiedział Łękawa podczas wideokonferencji.
Pogorszenie sytuacji w branży Automotive grupa zmitygowała rozwijając się w obszarze Defense Security Aerospace, wchodząc w Adtech i Martech.
„W ramach Defense informowaliśmy o pierwszych sukcesach. To był kontrakt z Enisa. W ostatnim czasie podpisaliśmy również niewielką rzecz, ale dla nas bardzo istotną w obszarze związanym z komunikacją satelitarną. To też dotyczy branży Defense i widzimy, iż to jest bardzo dobry kierunek i zdecydowanie powinniśmy w tym obszarze przez cały czas się rozwijać” – dodał członek zarządu.
W kwestii akwizycji wskazał, iż grupa niezmiennie patrzy na Azję, w tym Indie oraz Stany Zjednoczone, ale też oportunistycznie na nadarzające się okazje na innych rynkach.
„Szukamy w tej chwili wysokiej jakości konsultantów w Stanach Zjednoczonych, których chcemy użyć jako głównej osi dostarczania usług związanych z consultingiem IT do dużych przedsiębiorstw w USA. To jest dla nas jeden z kluczowych elementów. Kolejną sprawą, na którą patrzymy, jest rynek healthcare. w tej chwili w ramach grupy to ok. 5%. Widzimy tutaj duży potencjał, chcemy postawić mocno na healthcare w Stanach Zjednoczonych. To dla nas też jest najważniejszy kierunek na najbliższe lata. Dodatkowo to co jest też interesujące – i tu widzimy pojawiające się zapytania – to są kraje Zatoki Perskiej. Tutaj podjęliśmy działania zmierzające ku temu, aby mocniej zaadresować swoją obecność na tym obszarze” – wymienił Łękawa.
Ocenił, iż AI to w tej chwili jeden z głównych elementów, o który opiera się sprzedaż.
„Obecnie 4% przychodów pochodzi bezpośrednio z usług związanych z AI. Ale AI występuje absolutnie w większości projektów. AI, case study, referencje klientów to jedne z głównych punktów, o które opieramy pozyskiwanie nowych klientów. Ale AI to nie tylko działania do klientów, to też działania wewnątrz organizacji, które sprawiają, iż nasza organizacja jest bardziej efektywna” – wskazał członek zarządu.
Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews