Spyrosoft miał 9,05 mln zł zysku netto, 16,94 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025 r.

1 tydzień temu

Warszawa, 27.05.2025 (ISBnews) – Spyrosoft odnotował 9,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 13,68 mln zł wobec 8,7 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 16,94 mln zł wobec 11,77 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 144,18 mln zł wobec 108,43 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 5,12 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 0,68 mln zł zysku rok wcześniej.

“Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu, w I kw. 2025 r. obserwowano niekorzystne zmiany koniunktury w sektorze automotive, którego udział w przychodach wyniósł 15% vs 31% rok wcześniej. Jednak wciąż postępująca dywersyfikacja Grupy nie tylko zamortyzowała ten spadek, ale doprowadziła do wzrostu przychodów ogółem w ujęciu rok do roku. W sposób znaczący swój udział w przychodach Grupy zwiększyły takie branże, jak Media & Entertainment (do 22%) oraz elektromobilność i OZE (do 6%)” – czytamy w raporcie finansowym.

“Sytuacja rynkowa w I kw. 2025 r. dla Grupy Kapitałowej Spyrosoft była pozytywna. Choć klienci w dalszym ciągu skupiali się na cenie, szukając oszczędności – Grupa w raportowanym okresie odnotowała wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych i zwiększyła poziom zatrudnienia” – czytamy dalej.

Spółka podała, iż w I kw. 2025 r. wiodącym rynkiem była dla niej Wlk. Brytania (36%), a udział uprzednio pierwszego regionu DACH spadł z 39% rok temu do 23% w tej chwili (głównie za sprawą spadków w sektorze automotive).

Liczba klientów Grupy wzrosła w ujęciu r/r i wyniosła w I kw. 2025 r. 200, w porównaniu do 182 w I kw. 2024 r. Rynek pracy pozostaje rynkiem pracodawcy i – mimo wysokiego popytu na specjalistów najszybciej rozwijających się technologii takich jak AI – Grupa zwiększyła swoje zatrudnienie do poziomu1 899 osób, wobec 1 498 rok wcześniej, podano także.

“Zarząd podtrzymuje długoterminowe cele i realizuje przyjętą Strategię na lata 2022-2026. W 1 kw. 2025 r. rozpoczęto przegląd opcji strategicznych, ukierunkowanych na realizację strategii debiutu na dużej giełdzie międzynarodowej. Na koniec bieżącego roku zarząd przedstawi swoje rekomendacje, co do dalszych kroków w tym kierunku lub ewentualnie wyboru alternatywnej ścieżki rozwoju” – czytamy również.

“Sytuacja rynkowa jest dla nas stabilna. o ile chodzi o większość sektorów to z optymizmem patrzymy na drugi i trzeci kwartał tego roku. Zarazem dynamiczne wydarzenia polityczne i gospodarcze ostatnich miesięcy sprawiają, iż przewidywania co do czwartego kwartału i kolejnych okresów, są obarczone większą niż zwykle niepewnością. Dotyczy to zwłaszcza branży automotive. Ponadto, klienci przykładają w dalszym ciągu dużą uwagę do kosztów, utrzymując tym samym presję cenową na usługodawcach. W celu odpowiedniego przygotowania Grupy na pojawiające się wyzwania, konsekwentnie realizujemy nasze cele zwiększonej dywersyfikacji branż, w jakich działamy, i usług, jakie oferujemy, jak chociażby konsulting technologiczny. Naszą elastyczność i umiejętność dostosowania do sytuacji widać chociażby po obecnej, niekorzystnej sytuacji w segmencie automotive. W chwili obecnej spadki w tej branży potrafimy zrekompensować szybszym rozwojem w innych obszarach, wykorzystując dostępny zespół i zapewniając całej Grupie konsekwentne zwiększanie skali działalności. A pozostaje to dla nas niezmiennie głównym priorytetem” – podsumował prezes Konrad Weiske, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału