Srebro jest na topie – Tydzień Mody w Paryżu potwierdza – sprzedawcy detaliczni spodziewają się solidnego popytu na biżuterię do 2023 roku
Srebro znów jest w modzie wśród europejskich domów mody „haute couture”. Silver Institute potwierdza, iż srebro stało się ważnym dodatkiem modowym wśród sprzedawców detalicznych. Korzystny trend powinien przez cały czas wspierać popyt i ceny w 2023 roku.
Według komentatorów mody, paryski Tydzień Mody, który zakończył się na początku miesiąca, przez cały czas oferował wiele unikalnych mieszanek biżuterii metalowej, złotej i srebrnej.
Według niezależnej dziennikarki modowej Mileny Lazazzera, niektóre z największych nazwisk w branży jubilerskiej stworzyły „kultowy status” swoim dwukolorowym elementom.
Jedna z najbardziej ekskluzywnych marek biżuterii we Włoszech, Bucelllati, w swojej kolekcji Ramage łączy złoto, srebro i białe złoto.
„Srebro dodaje również starożytnych i cennych niuansów do kreacji biżuterii”, powiedział Lazazzera Andrea Buccellati, dyrektor kreatywny z Mediolanu.
Tymczasem włoska projektantka biżuterii, Bea Bongiasca, powiedziała, iż złoto i srebro razem dodają ekscytacji, gdy ludzie nudzą się noszeniem pasujących kolorów. Zwróciła również uwagę na praktyczne elementy wykorzystania srebra.
„Po pierwsze, użyłam srebra w moich kreacjach, ponieważ chciałam, aby moja biżuteria była lekka – a srebro jest lżejsze od złota. Po drugie, dzięki biżuterii, która jest w połowie złota, w połowie srebrna, mogę utrzymać przystępną cenę” – powiedziała w wywiadzie.
Sukces srebra na Paryskim Tygodniu Mody wynika z tego, iż Silver Institute przewiduje zdrowy popyt na biżuterię do 2023 roku, choćby jeżeli poziom spadnie z rekordów z 2022 roku.
Silver Institute stwierdził, iż światowy popyt na biżuterię spadnie o 10%, ponieważ rynek indyjski „normalizuje się” w 2023 roku.
Silver Institute spodziewa się również słabszego popytu w USA z powodu rosnących obaw o gospodarkę.
„W Stanach Zjednoczonych w tym roku może wystąpić niewielki spadek konsumpcji ze względu na obawy gospodarcze i znormalizowane wydatki na podróże” – stwierdzili analitycy.
Chociaż sprzedaż srebra może spaść w 2023 r., Silver Institute jest zdania, iż metal szlachetny pozostaje istotnym filarem w sektorze detalicznym.
„Sprzedawcy detaliczni stwierdzili, iż ich sprzedaż biżuterii srebrnej jako procent ich ogólnej sprzedaży biżuterii wynosiła średnio 28% ich wolumenu jednostkowego i 19% ich wolumenu w dolarach” – czytamy w raporcie.
„51% sprzedawców stwierdziło, iż srebrna biżuteria jest bardzo ważna lub ważna dla ich działalności, a 27% stwierdziło, iż jest bardzo ważna”.
Badanie pokazuje, iż rynek srebra przyciąga również młodszą publiczność. Według sprzedawców biżuterii 52% konsumentów srebra ma od 20 do 40 lat. Drugą co do wielkości grupą konsumentów reprezentującą 17% całkowitej sprzedaży są osoby poniżej 20 roku życia.
„Sprzedawcy detaliczni twierdzą, iż najwięcej srebra kupują kobiety (34%), podczas gdy 26% klientów kupuje srebro w prezencie, a 31% to pokolenie milenialsów (w wieku od 23 do 41 lat). ” – czytamy w raporcie.
Wreszcie, sprzedawcy biżuterii spodziewają się stałego popytu na srebro do 2023 roku.
„88% detalistów jest optymistami co do tego, iż wzrost sprzedaży srebrnej biżuterii będzie kontynuowany przez kilka następnych lat, 46% stwierdziło, iż są bardzo optymistyczni” – czytamy w raporcie.
W 2022 roku popyt na srebrną biżuterię stanowił około 29% światowego rynku srebra.