Polskie Linie Kolejowe (PLK) sfinalizowały modernizację na stacji Olkusz zlokalizowanej na linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec. Pasażerowie zyskali przebudowany peron dwukrawędziowy i nowy peron jednokrawędziowy, bezkolizyjne przejście podziemne z windą oraz system informacji pasażerskiej. Inwestycja kosztowała 135,3 mln zł brutto.
Zakres prac obejmował kompleksową przebudowę pięciu torów wraz z siecią trakcyjną. Peron dwukrawędziowy o długości 300 m przeszedł gruntowną modernizację, a obok powstał nowy peron jednokrawędziowy długości 500 m, który przyjmuje równocześnie dwa pociągi z obu kierunków.
Olkusz zyskał nowoczesną stację kolejową na miarę XXI wieku. Komfort, dostępność i bezpieczeństwo to najważniejsze efekty inwestycji, którą zrealizowaliśmy ze środków budżetu państwa. Pasażerowie mają do dyspozycji wygodne perony oraz przejście podziemne z windą. Te istotne nowe elementy podniosły standard komunikacji na stacji wszystkim podróżnym – powiedział Mateusz Wanat, dyrektor regionu południowego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.
Oba perony wyposażono w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących. Dotychczasową kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne z windą i monitoringiem. Pochylnia od strony budynku dworca ułatwia dostęp osobom z ograniczoną mobilnością. System dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi ekranami informuje o aktualnym rozkładzie jazdy pociągów.









Bezpieczeństwo na przejazdach i w tunelu
Na przejazdach kolejowo-drogowych w ciągu ul. Partyzantów i Żuradzkiej zamontowano nowe urządzenia zabezpieczające. Monitoring w przejściu podziemnym umożliwia szybką reakcję służb porządkowych.
Ze zmodernizowanej stacji korzystają podróżni w relacjach regionalnych i dalekobieżnych do Sędziszowa, Krakowa oraz Katowic. Inwestycję zrealizowano w ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”, uwzględniając możliwości rozwoju komunikacji przez inne podmioty. Prace modernizacyjne wykonała spółka Swietelsky Rail Polska.
Fot. PLK
Zobacz również:

8 godzin temu








