Stadler zmienia oblicze kolei w Prowansji

5 dni temu
Zdjęcie: STADLER /


Szwajcarski producent taboru kolejowego Stadler podpisał umowę z francuskim przewoźnikiem Chemins de fer de Provence (CP) na dostawę ośmiu nowoczesnych, hybrydowych zespołów trakcyjnych. Nowe pojazdy, dostosowane do wąskotorowej linii łączącej Niceę z Digne-les-Bains, stanowią istotny krok w kierunku zrównoważonej mobilności w regionie Provence-Alpes-Côte d’Azur.

STADLER

Dzięki napędowi hybrydowemu łączącemu silniki zasilane biopaliwem z technologią bateryjną, nowe pociągi zredukują emisję CO₂ choćby o 77% w porównaniu do obecnych składów dieslowskich. Inwestycja ta stanowi jedno z największych zamówień firmy Stadler na rynku francuskim, a pojazdy zostaną wyprodukowane w zakładzie w Bussnang w północno-wschodniej Szwajcarii.

„Stadler z dumą wspiera rozwój ekologicznego transportu kolejowego w regionie Sud. Dzięki naszej innowacyjnej technologii pasażerowie będą podróżować nowoczesnymi, komfortowymi i bardziej przyjaznymi dla środowiska pociągami” — mówi Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Stadler.

Nowa jakość podróży między Niceą a Digne

Licząca 151 km linia Nicea–Digne, obsługiwana przez CP, zostanie wyposażona w pojazdy Bem 4/8 o długości niemal 40 metrów. Każdy z nich pomieści do 184 pasażerów – 86 na miejscach siedzących i 98 stojących. Nowe jednostki mogą osiągać prędkość maksymalną do 100 km/h, a w Nicei powstaje specjalna stacja ładowania baterii.

Pociągi zostały zaprojektowane z myślą o wąskotorowej infrastrukturze (1000 mm), z minimalnym promieniem łuku 100 metrów. W warunkach miejskich korzystać będą z zasilania bateryjnego, natomiast na trasach pozamiejskich wykorzystywany będzie ekologiczny silnik biodieselowy.

Stadler – lider zrównoważonej innowacji

Stadler, z ponad 80-letnim doświadczeniem w budowie taboru kolejowego, zatrudnia w tej chwili ponad 15 000 pracowników na całym świecie, w tym ponad 5 600 w samej Szwajcarii. Firma oferuje szeroką gamę produktów – od pociągów dużych prędkości po tramwaje i pojazdy z napędem zębatkowym, w których Stadler jest światowym liderem.

Wraz z nowym kontraktem dla CP, Stadler umacnia swoją pozycję jako dostawca innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań dla transportu publicznego w Europie.

Idź do oryginalnego materiału