Starbucks celebruje Globalny Miesiąc Kawy

3 dni temu

1 października na całym świecie obchodzony był Międzynarodowy Dzień Kawy. Z tej okazji sieć Starbucks przedłużyła świętowanie na cały miesiąc, organizując Globalny Miesiąc Kawy. W Polsce inicjatywa objęła m.in. działania promujące rolę społeczności i ludzi stojących za produkcją kawy – od plantatorów po baristów.

Październik w Starbucks upłynął pod znakiem podkreślania znaczenia jakości ziaren i etycznych źródeł pozyskiwania surowca. Marka przypomniała, iż współpracuje z ponad 450 tys. rolników w 30 krajach tzw. „Pasa Kawowego” w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce, a także prowadzi własną farmę badawczo-rozwojową Hacienda Alsacia w Kostaryce. Sieć inwestuje również w dziewięć Centrów Wsparcia Plantatorów, które pomagają m.in. w adaptacji do wyzwań klimatycznych i rozwoju odpornych odmian kawowca.

W dniach 1–3 października klienci Starbucks mogli skorzystać ze specjalnej oferty – Cappuccino w rozmiarze Tall kosztowało 10 zł przy zakupie z własnym kubkiem wielorazowego użytku. Była to forma rozszerzenia obowiązującej od lat zniżki 2 zł za napój w przyniesionym naczyniu.

W ramach obchodów Starbucks przypomniał także o filozofii rzemiosła baristów, dla których praca z kawą jest nie tylko zawodem, ale również formą pasji i rozwoju. W tym roku polski etap konkursu Starbucks Barista Championship wygrała Nikoletta Górska, baristka z kawiarni Starbucks na dworcu PKP w Poznaniu. Jesienią zmierzy się ona z finalistami z innych państw w międzynarodowym finale.

Idź do oryginalnego materiału