Z platformy przygotowanej przez qbik korzystają już niektóre restauracje w kraju
Startup qbik rozwija swój autorski pomysł dla branży gastronomicznej. Twórcy firmy, Jewgienij Zadorin i Maksym Kosiak chcą, by klienci korzystający z barów i restauracji mogli na miejscu zamawiać napoje i dania dzięki telefona, ale bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. W rozwiązaniu, które promują, wykorzystano technologię QR kodów.
Lokal musi mieć podpisaną umowę z qbik, który dostarcza interaktywne menu do skonfigurowania. Później wystarczy, iż QR kod w lokalu zeskanują klienci, a na ekranie telefonu pojawi się wizytówka restauracji wraz z menu czy linkami do mediów społecznościowych. Wówczas za pośrednictwem telefona mogą składać zamówienia, zapoznać się z promocjami, a także poprosić o przyjście kelnera czy o rachunek (dwie ostatnie opcje dostępne są w droższym pakiecie usług). Plakietka z QR kodem zawiera także tag NFC pozwalający gwałtownie połączyć się z siecią Wi-Fi w restauracji.
Przeczytajcie także: Comfino otwiera się na sklepy stacjonarne
W przyszłości rozwiązanie od qbik ma pozwolić też płacić bezgotówkowo za posiłki, ale już dzięki oddzielnej aplikacji. Twórcy qbik nazywają swoją platformę "pilotem do lokalu w rękach klienta" i zapowiadają, iż jej działanie nie ograniczy się tylko do zwiększenia wygody gości restauracji. Zyskać mają również właściciele lokali. System, który wyświetli menu klientowi, ma wykorzystywać technologię uczenia maszynowego. Sam zaproponuje dodatki do dań i produkty premium.
Przeczytajcie także: PragmaGo rozszerzy ofertę o usługi płatnicze
"Platforma generuje dodatkowy przychód ze stolika na poziomie 15-20 proc. oraz przyspiesza obsługę klientów średnio o 10-15 minut" – czytam w informacji od qbik. Platforma jest testowana w hotelach i lokalach gastronomicznych w kraju jak np. Brofakturze w Siedlcach.
Ponieważ projekt przez cały czas jest w fazie rozwoju, by go ukończyć, qbik szuka inwestorów. Zamierza zebrać 650 tys. zł na ten cel za pośrednictwem platformy crowdfundingowej. Cel qbika na najbliższy rok to rozpoczęcie współpracy z około 500 lokalami w Polsce.