Metaverse i fizyczny startup mody Spatial Labs zebrały 10 milionów dolarów w rundzie finansowania początkowego, prowadzonej przez Blockchain Capital i wspieranej przez firmę venture capital, Marcy Venture Partners, należącej do miliardera i rapera Jaya-Z. Ta inwestycja w wysokości 4 milionów dolarów, zwiększa całkowite finansowanie firmy do 14 milionów dolarów.
Firma Spatial Labs opracowała 13-milimetrowy mikroczip o nazwie LNQ One Chip , który można wszyć lub osadzić w elementach garderoby. Każdy chip można zeskanować dzięki telefona za pośrednictwem technologii Near Field Communication (NFC), ujawniając szczegóły dotyczące przedmiotu i tworząc cyfrową kopię przedmiotu do noszenia w metaverse. Każdy fizyczny chip jest połączony z NFT w Polygon, co daje markom wiele możliwości dodawania szczegółów lub niestandardowej treści do metadanych chipa.
Spatial Labs zostało założone w 2019 roku przez Iddrisa Sandu, 25-letniego przedsiębiorcę. Sandu ma mnóstwo pomysłów na technologię chipów LNQ, która jest popularna w metawszechświecie. Po pierwsze, chce, aby nabywcy fizycznych przedmiotów zawierających chip mogli łatwo uzyskać cyfrową wersję tego dokładnego przedmiotu do użytku na platformach Metaverse bez konieczności dwukrotnego kupowania przedmiotu.
Uważamy, iż nasze podejście doprowadzi do stworzenia znacznie bardziej równego metawersu. jeżeli spojrzeć na ekonomię, ludzie nie mają potrzeby kupowania rzeczy dwa razy.Ten startup to również potencjał LNQ w zakresie świadczenia usług uwierzytelniania dla luksusowych marek, z których wiele ma już plany związane z metaverse, takie jak Gucci, Balmain i Prada.
Sandu chce, aby jego klienci naprawdę myśleli nieszablonowo, jeżeli chodzi o to, jakiego rodzaju dane i treści mogą dostarczać chipy.
Technologia chipów pozwala markom na osadzenie programów lojalnościowych bezpośrednio w ich produktach bez wymagania od konsumentów rejestrowania się w którejkolwiek z usług. To otwiera całą gamę możliwości. Można myśleć o swoich produktach, odblokowując bilety, konkretne wywiady, podcasty i tym podobne rzeczy. I tak jest w przypadku wielu marek, które chcą znaleźć potencjalne przykłady użycia Web3 i Metaverse.Sandu twierdzi, iż jedynym sposobem ostatecznego rozwiązania problemu zrównoważonego rozwoju w modzie jest znalezienie sposobu na oferowanie zrównoważonych produktów po przystępnych cenach.