Warszawa, 15.04.2025 (ISBnews) – Strategia Banku Pekao na lata 2025-2027 “Sięgamy ponad horyzont” przewiduje osiągnięcie wskaźnika ROE powyżej 18%, wskaźnika C/I poniżej 35% oraz kosztów ryzyka w przedziale 65-75 bps w perspektywie 2027 r., podał bank.
“W horyzoncie strategii Pekao chce utrzymać ROE powyżej 18% pomimo zakładanego spadku stopy referencyjnej NBP do 3,5%. Planuje osiągnąć to m.in. poprzez wzrost udziałów rynkowych w strategicznych obszarach i produktach, zmianę struktury przychodów oraz utrzymanie bezpiecznego poziomu ryzyka, gdzie zakładany CoR na koniec 2027 roku ma kształtować się na poziomie 65-75 bps. Prognozuje także utrzymanie wskaźnika efektywności C/I poniżej 35%” – czytamy w komunikacie.
Pośród priorytetów na następne trzy lata znaleźć można m.in. rozbudowę produktów dla młodych klientów, rozwój oferty bancassurance, wzmocnienie kanałów cyfrowych banku, w tym rozwój bankowości konwersacyjnej nowej generacji, jak również dalszą digitalizację i automatyzację kluczowych procesów, wymieniono w materiale.
“Nasza strategia na lata 2025-2027 to ambitny plan wzrostu banku, w którym stawiamy na rozwój biznesu w kluczowych segmentach detalicznych i korporacyjnych oraz aktywne wspieranie transformacji polskiej gospodarki. Chcemy konsekwentnie budować pozycję banku, do którego klienci w Polsce naturalnie kierują się przy codziennych i najważniejszych decyzjach finansowych. Technologie – w tym zaawansowana analityka danych, automatyzacja i sztuczna inteligencja – będą motorem tej zmiany, pomagając nam oferować bardziej intuicyjne, spersonalizowane rozwiązania i jednocześnie usprawniając procesy wewnętrzne. To przełoży się na trwałą poprawę efektywności operacyjnej i skalowalność naszego modelu biznesowego” – powiedział prezes Cezary Stypułkowski, cytowany w komunikacie.
Strategia opiera się na 3 filarach: Wzrost, Dostępność i Sprawność w ramach, których bank zdefiniował 9 kierunków strategicznych.
1. W filarze Wzrost bank postawi na rozwój w kluczowych segmentach i produktach dzięki czemu poprawi wynik oraz udziały rynkowe:
1) wspieranie aktywności naszych klientów z wrażliwością na zmiany zachodzące w cyklu życia człowieka;
2) wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, co pozwoli zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance;
3) zintegrowanie produktów z Grupy Pekao (leasing, faktoring) z odpowiedzialnością za relacje z klientami – zwłaszcza w przedsiębiorstwach i mikroprzedsiębiorstwach;
4) wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie momentu gospodarczego oraz kompetencji branżowych banku.
2. W filarze Dostępność bank sprawi, iż korzystanie z usług bankowych będzie bardziej nowoczesne, wygodne i dostosowane do stylu klienta:
5) zintegrowany model obsługi klientów z najwyższej jakości bankowością konwersacyjną i zoptymalizowanym formatem oddziałów;
6) klient i jakość obsługi będą w centrum uwagi banku, aby uczynić kontakt z bankiem przyjaznym doświadczeniem.
3. W filarze Sprawność Bank zwiększy sprawność operacyjną dzięki szybkim i nowoczesnym procesom oraz aspiracyjnej kulturze organizacyjnej:
7) budowa efektywnego ekosystemu danych, w tym zintegrowane i efektywne raportowanie zarządcze oraz finansowe;
8) ergonomizacja kluczowych procesów oparta o ciągłe doskonalenie;
9) aspiracyjna kultura organizacyjna wsparta dynamizmem postaw, decyzyjnością i chęcią sięgania po nowe rozwiązania, wymieniono w informacji.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU. Od 1998 roku bank obecny jest na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 334,24 mld zł na koniec 2024 r.
(ISBnews)