Strategia Ferro zakłada ok. 1,3 mld zł sprzedaży, 155 mln zł zysku EBITDA (bez M&A) w 2028

5 dni temu

Warszawa, 24.06.2025 (ISBnews) – Ferro przyjęło Strategię APEX na lata 2025-2028, podała spółka. Zarząd ocenia, iż realizacja założeń Strategii przełoży się na osiągnięcie w perspektywie 2028 r. następujących skonsolidowanych wskaźników finansowych: przychodów na poziomie ok. 1 300 mln zł oraz EBITDA na poziomie ok. 155 mln zł. Wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów z obszaru M&A. Strategia APEX zakłada dodatkowe przyrosty wynikające z M&A na poziomie ponad 200 mln zł przychodów oraz ok. 20 mln zł EBITDA.

Ponadto zarząd założył, iż średnioroczne wydatki inwestycyjne (poza transakcją M&A) w okresie realizacji Strategii APEX nie przekroczą 25 mln zł i będą obejmować przede wszystkim rozbudowę i modernizację ekspozycji w sklepach i salonach, wsparcie systemów i narzędzi IT, inwestycje w moce wytwórcze, wsparcie funkcji logistycznych oraz modernizacje i odtworzenie majątku.

“Zbudowane przez nas przez ostatnie lata silne fundamenty umożliwiły nam ekspansję rynkową i produktową, co przełożyło się na umocnienie pozycji konkurencyjnej Grupy Ferro, a wdrożona przez nas dyscyplina kosztowa przełożyła się na poprawę rentowności biznesu. To dowód na to, iż jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do działania w okresie spowolnienia gospodarczego, a jednocześnie doskonały punkt wyjścia do dynamicznego rozwoju w momencie poprawy koniunktury, której oczekujemy. Grupa Ferro dziś to zespół ponad 830 pracowników, obecność w ponad 60 krajach i sprzedaż zagraniczna opowiadająca za ponad 60% przychodów. Z tak silnym zapleczem i zdobytym doświadczeniem teraz wykonujemy odważny krok naprzód, aby zdecydowanie przyspieszyć tempo wzrostu skali naszego biznesu, realizując nową Strategię APEX do roku 2028” – powiedział prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.

“Jesteśmy ambitni, głodni kolejnych sukcesów i zamierzamy przez cały czas być szybsi od innych – chcemy jak najlepiej wykorzystać nasze mocne strony, aby odbierać udziały rynkowe konkurencji. Jesteśmy przekonani, iż realizacja Strategii APEX również w obszarze inwestycji: w ludzi, jakość i innowacje – zwiększy ogólną odporność Grupy Ferro i uczyni nas liderem międzynarodowego wzrostu. Warto podkreślić, iż w Strategii zakładamy przeprowadzenie projektów M&A, które są kluczowym elementem dla jej pełnej realizacji” – dodał.

Strategia APEX opiera się na jeszcze silniejszym wykorzystaniu zdobytych doświadczeń i przewag konkurencyjnych oraz stabilnej sytuacji finansowej Grupy Ferro w celu przyspieszenia rozwoju skali działalności i osiągnięcia pozycji lidera międzynarodowego wzrostu. Naczelną zasadą, organizującą kierunki Strategii APEX, jest zdecydowane przyspieszenie tempa wzrostu skali biznesu Grupy Ferro i inwestycja w udziały rynkowe, a u podstaw określenia głównych kierunków rozwoju Grupy leżą najważniejsze przewagi konkurencyjne i silne strony Grupy, czyli: pozycja lidera na rynku CEE, wysoka rozpoznawalność marek i zaufanie klientów, zdywersyfikowana i szeroka oferta, bardzo dobrze rozwinięta logistyka i dystrybucja, własne moce produkcyjne i montażowe, doskonałość operacyjna, elastyczność działania i odporność, solidna pozycja finansowa oraz dobre doświadczenia w skutecznej integracji podmiotów przejętych w ramach transakcji M&A, wymieniono.

Fundamentem Strategii APEX są 4 filary: Ambition for leadership, Portfolio excellence, Execution power oraz eXceptional culture.

– Ambition for leadership: ambicja bycia liderem międzynarodowego wzrostu w regionie i obecności w nowych obszarach geograficznych oraz wybranych segmentach, poprzez dalszą ekspansję zagraniczną w regionie, a także na nowych rynkach, dalszy rozwój oferty segmentu źródeł ciepła na rynkach zagranicznych, na których obecne jest Ferro a także rozwój marek premium.

– Portfolio excellence: doskonała oferta produktowa, obejmująca nowoczesne, kompleksowe i zoptymalizowane portfolio dla komfortowego domu – rozwój dotychczasowego portfolio ofertowego, w tym w oparciu o produkcję własną, uzupełnienie oferty m.in. o systemy ogrzewania podłogowego i wykorzystanie trendów, związanych z transformacją energetyczną i oszczędzaniem mediów.

– Execution power: efektywność i siła działania dzięki sprawności organizacyjnej, wspierającej osiągnięcie celów; koncentracja na szybkości, bezpieczeństwie i rozwoju serwisu (przede wszystkim w segmencie źródeł ciepła) za sprawą dalszego usprawniania procesów, kontynuacji transformacji cyfrowej w Grupie, w tym z wykorzystaniem AI i optymalizacji w obszarze logistyki.

– eXceptional culture – unikalna kultura organizacyjna stawiająca człowieka – zarówno klienta, jak i pracownika – w centrum, umożliwiająca budowanie przewagi w obszarze doświadczenia klienta za sprawą m.in. wzmacniania relacji z kontrahentami, działaniom marketingowym i ujednoliceniu polityki marek a także dalszemu doskonaleniu kultury organizacji.

“Kluczowym elementem dla pełnej realizacji Strategii APEX jest także obszar M&A – Ferro jest otwarte na potencjalne akwizycje m.in. podmiotu o profilu produkcyjnym z ofertą komplementarną do oferty Grupy (ogrzewanie podłogowe, zaawansowane instalacje, smart home), ale także na działania konsolidacyjne w segmencie sanitarnym lub instalacyjnym, poprzez przejmowanie podmiotów konkurencyjnych” – podkreślono.

Zarząd szacuje, iż realizacja głównych założeń opisanych w Strategii APEX pozwoli na osiągnięcie przez Grupę w perspektywie 2028 roku celu finansowego na poziomie 1 300 mln zł przychodów (co oznacza +66% wzrostu wobec przychodów za 2024) i 155 mln zł skonsolidowanej EBITDA (+30% wobec 2024). Powyższe wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów z obszaru M&A. Strategia zakłada dodatkowe przyrosty wynikające z M&A na poziomie ponad 200 mln zł przychodów oraz ok. 20 mln zł EBITDA. Szacowany średnioroczny poziom CAPEX Grupy Ferro w okresie realizacji Strategii to 25 mln zł (poza transakcjami M&A), z przeznaczeniem przede wszystkim na rozbudowę i modernizację ekspozycji w sklepach, rozwój własnych zdolności produkcyjnych, dalszą digitalizację i rozwój systemów IT w Grupie, logistykę i magazynowanie.

W Strategii APEX uwzględniony został również obszar zrównoważonego rozwoju, którego główne cele są spójne z celami strategii biznesowej. Do celów Ferro w obszarze zrównoważonego rozwoju do 2028 roku należy m.in. dążenie do osiągnięcia 30% udziału produktów wspierających zmniejszenie zużycia wody lub energii w łącznej liczbie nowości produktowych wprowadzanych do oferty w latach 2025-2028, ograniczenie emisji CO2 w zakresach 1 i 2 o 20% wobec poziomów emisji z roku 2024 i przeszkolenie 80% pracowników Grupy w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju, podano także.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2024 r. miało 783,37 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału