Strategia Grodna zakłada 2 mld zł przychodów rocznie, 120 mln zł inwestycji do 2029/2030

1 tydzień temu

Grodno w ramach strategii na lata obrotowe 2025/2026 – 2029/2030 zamierza osiągnąć 2 mld zł rocznych przychodów oraz marżę EBITDA co najmniej 5%, co może przełożyć się na przekroczenie 100 mln zł rocznego wyniku EBITDA, podała spółka. Grodno planuje w trakcie 5 lat przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł.

Pięcioletnia strategia rozwoju Grupy wykorzystuje możliwości, jakie stwarzają dwa megatrendy: rewolucja technologiczna związana z rozwojem sztucznej inteligencji (AI) oraz transformacja energetyczna, podkreślono w komunikacie.

„Zmieniamy reguły gry w branży elektrotechnicznej. Nasz system AiGrodno to rewolucja, jakiej nasza branża globalnie jeszcze nie widziała. Dzięki realizacji założeń strategii w naszym zasięgu jest podwojenie obrotów i zwielokrotnienie wyników finansowych z najlepszych dotychczasowych lat. Oznacza to, iż naszym celem jest również zwielokrotnienie wartości dla akcjonariuszy, mając na względzie obecną kapitalizację Grodna na GPW rzędu jedynie 170 mln zł” – powiedział prezes Andrzej Jurczak, cytowany w materiale.

Nowa strategia Grupy Grodno opiera się na pięciu filarach: (1) obsługa klienta wspierana sztuczną inteligencją, (2) inteligentna logistyka, (3) partnerstwo w transformacji energetycznej, (4) budowa ekosystemu współpracy oraz (5) zrównoważony rozwój, wymieniono.

„Rozwiązania AI drastycznie automatyzują i zwiększają efektywność obsługi klienta, logistyki czy zarządzania zapasami, dzięki czemu jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie przed nami się otwierają. Nadszedł już czas, abyśmy pokazali światu możliwości kompleksowego systemu AiGrodno – jesteśmy dumni z tego, co przygotowaliśmy z użyciem technologii AI i zamierzamy przez cały czas inwestować w najnowocześniejsze rozwiązania, aby jeszcze mocniej wyprzedzać konkurencję. Chciałbym podkreślić przełomowy moment naszej historii, w którym Grodno staje się firmą technologiczną” – dodał wiceprezes Marcin Gardas.

W celu dalszej budowy i umacniania długoterminowych przewag konkurencyjnych Grodno zamierza w trakcie pięciu lat przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł. Środki te zostaną skierowane na rozbudowę infrastruktury, wdrożenia kolejnych rozwiązań AI, automatyzację magazynów oraz ekspansję sieci sprzedaży, wskazano także.

Grodno podaje, iż jest największym polskim dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych o historii sięgającej roku 1990. Sprzedaż prowadzi multikanałowo: posiada jedną z największych sieci sprzedaży w Polsce (ponad 90 punktów handlowych), którą zaopatruje centralne centrum dystrybucyjne, rozwija również platformę e-commerce.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału