Warszawa, 12.06.2025 (ISBnews) – Strategia PGE przewiduje przeznaczenie co najmniej 150 mld zł z łącznych nakładów inwestycyjnych na poziomie 235 mld zł do 2035 r. na tzw. local content, poinformował prezes Dariusz Marzec.
“Naszym celem strategicznym jest, żeby grubo ponad połowę całkowitego capeksu, czyli co najmniej 150 mld zł, stanowiły przepływy bezpośrednio do polskiej gospodarki, czyli tzw. local content” – powiedział Marzec podczas prezentacji strategii.
Jak podała dziś PGE, w ramach programu inwestycyjnego 75 mld zł nakładów poniesionych będzie na rozwój dystrybucji, 85 mld zł na morską i lądową energetykę odnawialną, 37 mld zł na nowy segment elastycznych mocy gazowych, a 14 mld zł na magazynowanie energii i 18 mld zł na segment ciepłownictwa.
Grupa PGE wytwarza 41% produkcji netto energii elektrycznej w Polsce, a jej udział w rynku ciepła wynosi 18%. Grupa szacuje swój udział w rynku energii ze źródeł odnawialnych na 10%. Na obszarze dystrybucyjnym wielkości ok. 123 tys. km2 PGE obsługuje 5,5 mln klientów. Jej udział rynkowy pod względem wolumenu dystrybuowanej energii elektrycznej wynosi 25%, a sprzedaży do odbiorców końcowych – 33%. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)