Study Tour – czy w biznesie jeszcze można zaskoczyć swoich klientów?

1 tydzień temu
Zdjęcie: Study Tour – czy w biznesie jeszcze można zaskoczyć swoich klientów?


Aqua Resort udowadnia, iż kreatywne podejście do study tour, wykorzystanie elementu zaskoczenia i zabawy to sposób na przyciągnięcie klienta oraz wyróżnienie marki czy regionu. W dniach 26-28 sierpnia br. ponad 80 osób z Warszawy, Krakowa, Poznania i Szczecina wzięło udział w kreatywnej, biznesowej podróży koleją do Międzyzdrojów.

Sentymentalna podróż pociągiem nad morze” pod takim hasłem odbył się study tour zorganizowany przez Aqua Resort, który jest częścią największego kompleksu nad Bałtykiem, Bel Mare Resort Międzyzdroje.

Prezes firmy jako kontroler biletów, czy znany aktor który – niczym jak w powieściowym Orient Express, – dokonuje niecnych czynów to przykłady kreatywnego podejścia do study tour dla branży MICE. Wszak nie od dziś wiadomo, iż tzw. cold calling nie budzi pozytywnych skojarzeń, a konkurencja w branży sprawia, iż hotele prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie swoich klientów biznesowych i zbudowanie trwałych relacji, wzbogacając m.in. narzędzie, jakim jest study tour.

To właśnie podczas nich potencjalni klienci mogą poznać możliwości konferencyjne i eventowe regionów, a także wybranych obiektów. Co zatem zrobić, by study tour zgromadził dużą liczbę osób pozytywnie zaskakując uczestników? Czy tradycyjna podróż i oprowadzenie po obiekcie będą zapamiętane? Z pewnością nie.

– Postawiliśmy na element zaskoczenia, jakim był pociąg i przygotowany cały program team buildingowy podczas 6-godzinnej podróży. Jestem przekonany, iż właśnie taką podróż nasi klienci zapamiętają latami i jednocześnie stanie się ona inspiracją do zaproszenia swojej firmy do Międzyzdrojów – mówi Kamil Maciąg, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach. – W sprzedaży bazowanie na przestarzałych procedurach to wyłącznie sposób na powracających klientów. Pozyskanie nowego biznesu nie może ograniczać się wyłącznie do popularnego cold callingu, a pokazania, iż zespół sprzedażowy potrafi z sukcesem wychodzić poza utarte schematy pracy i przygotować takie formy prezentacji, które będą wspominane latami.

Sami uczestnicy wyjazdu podkreślali, iż jako profesjonaliści proponują swoim pracownikom czy klientom jedynie miejsca sprawdzone, które odwiedzili i które są odpowiednie do koncepcji i organizacji planowanego eventu. Docenionym niecodziennym elementem stała się joga oczu na hotelowej plaży czy szanty w wykonaniu regionalnego Zespołu Bryza. MICE Tour to narzędzie i optymalne – gdyż z jednej strony zapoznajemy się z miejscem i jego możliwościami, a z drugiej to szansa, żeby nawiązać relacje – przecież ta branża to głownie relacje międzyludzkie.

Te opnie stanowią potwierdzenie faktu, iż study tour – ale podkreślmy kreatywne – działa i ma rację bytu. Pozwala w nieskrepowanej atmosferze na bezpośrednie, empiryczne poznanie kierunku i obecnej na miejscu infrastruktury.

Goście mają szansę osobiście odkryć jak wiele ma do zaoferowania Bel Mare & Aqua Resort.

– Inaczej rozmawia się o destynacji, którą zna się tylko z opisów i opowiadań, niż o tej, w której się gościło. Zależy nam także, aby branża zwróciła uwagę na potężną infrastrukturę konferencyjną i usługową, jaka u nas powstaje i będzie dostępna w przyszłym sezonie: sale konferencyjne z widokiem na Woliński Park Narodowy, Aquapark, Spa, strefa chill na tarasie widokowym oraz plaży to tylko kilka wyróżników – podkreśla Kamil Maciąg.

Źródło: mat. pras.

Idź do oryginalnego materiału