Super Bowl odpowiada na oszustwa rynku krypto i zakazuje reklam

1 rok temu

Podczas Super Bowl LVII będzie obowiązywała zasada zakazu wszelkich reklam kryptograficznych.

Taką decyzje podjęła stacja Fox Sports.

Po wyniszczającej krypto zimie 2022 roku, w której doszło do wielu głośnych bankructw, Fox Sports postanowił skutecznie zakazać reklam związanych z kryptowalutami podczas tegorocznego Super Bowl LVII. Decyzja ta ma pomóc ochronić widzów Fox Sports przed stratami finansowymi.

Według raportu Associated Press, Fox wyprzedał wszystkie dostępne miejsca na reklamy w nadchodzącym meczu na szczycie – Super Bowl – który zaplanowany jest na najbliższą niedzielę pomiędzy Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles. Żadna firma kryptograficzna nie nabyła prawa do reklamy w dniu tego wielkiego wydarzenia sportowego w Ameryce.

Nigdy więcej Crypto Bowl jak w 2022

Rozpowszechnienie reklam związanych z kryptowalutami podczas zeszłorocznego Super Bowl było tak zauważalne, iż wielu nazwało je „Crypto Bowl”. Niektóre z największych firm w branży w tym czasie, w tym FTX, Coinbase, eToro i Crypto.com, emitowały błyskotliwe reklamy w ramach szerszych wysiłków na rzecz promowania adopcji kryptowalut i oferowanych przez siebie usług.

Fakt, iż FTX był mocno promowany w zeszłym roku, zwłaszcza w reklamie z udziałem siedmiokrotnego rozgrywającego Super Bowl, Toma Brady’ego, prawdopodobnie przyczynił się do decyzji stacji Fox Sports o wykluczeniu reklam kryptograficznych z emisji podczas kultowego wydarzenia sportowego. Reklamowana wówczas giełda FTX odegrała główną i negatywną rolę podczas krypto zimy 2022. Cały ekosystem kryptowalutowy został poważnie nadwyrężony oszustwami FTX i innych podmiotów, które często reklamowały się podczas wydarzeń sportowych.

Super Bowl to najważniejsza coroczna scena dla reklamodawców, z 30-sekundowym spotem kosztującym ponad 7 milionów dolarów za szansę na dotarcie do ponad 100 milionów widzów.

Według Marka Evansa, wiceprezesa wykonawczego ds. sprzedaży reklam w Fox Sports, największym reklamodawcą w tym roku jest Anheuser-Busch, który wykupił trzy minuty czasu antenowego w całym kraju. Oprócz alkoholu, inne duże kategorie reklamowe obejmują pakowane jedzenie, takie jak Doritos i M&Ms, studia filmowe i serwisy streamingowe, producentów samochodów i firmy technologiczne.

Jedyną kategorią wykluczoną z reklam w tym roku były firmy kryptograficzne, powiedział Evans, zauważając, iż dwóch reklamodawców kryptograficznych miało reklamy „zarezerwowane i zrobione”, a dwóch innych było „bardzo blisko emisji” przed upadkiem FTX. Gdy giełda upadła, Fox Sports zdecydowała się porzucić plany, które były w trakcie prac i ostatecznie usunięto wszystkie reklamy kryptograficzne.

„W ogóle nie ma reprezentacji tej kategorii w ciągu dnia” – powiedział Evans.

Evans dodał, iż większość reklam Super Bowl sprzedała się w tym roku znacznie wcześniej niż zwykle, a ponad 90% zasobów reklamowych zostało wykupionych przed końcem lata. Kilka reklam kosztowało ponad 7 milionów dolarów za 30-sekundowy spot, podczas gdy większość sprzedawała się za od 6 do 7 milionów dolarów.

Evans powiedział, iż spoty, które nie sprzedawały się latem, trwały dłużej, częściowo z powodu implozji przestrzeni kryptograficznej oraz ogólnych obaw reklamodawców o globalną gospodarkę.

Może Cię za zainteresuje :

Idź do oryginalnego materiału