Świetne wyniki JD.com. Chiński gigant poradził sobie lepiej niż przewidywano

1 dzień temu

JD.com, jeden z największych graczy na chińskim rynku e-commerce, pochwalił się rezultatami, które zdecydowanie przebiły prognozy analityków. Świetne wyniki JD.com pod względem przychodów i rekordowej sprzedaży pokazują, iż mimo niepewności gospodarczej chiński gigant wciąż potrafi skutecznie przyciągać konsumentów.

Świetne wyniki JD.com

W drugim kwartale zakończonym w czerwcu, JD.com osiągnęło przychody na poziomie 356,66 mld juanów (około 180,7 mld zł). To aż 22,4% więcej rok do roku i znacznie powyżej prognoz analityków, którzy spodziewali się około 331,63 mld juanów (około 168,2 mld zł). Tak mocne wyniki JD.com to dowód na to, iż strategia oparta na promocjach, konkurencyjnych cenach i wsparciu rządowych programów zadziałała lepiej, niż oczekiwano. Dla spółki to także sygnał, iż w trudnym klimacie gospodarczym konsumenci przez cały czas potrafią otworzyć portfele, jeżeli oferta jest atrakcyjna.

Jednym z kluczowych elementów sukcesu był festiwal zakupowy 618, nazywany w Chinach „letnim odpowiednikiem Black Friday”. JD.com odnotowało podczas niego rekordowe wyniki, a łączna wartość sprzedanych towarów (GMV) wzrosła o 15,2% do 855,6 mld juanów (około 433,8 mld zł). To wydarzenie, organizowane corocznie w czerwcu, stało się największą śródroczną wyprzedażą w Chinach i pokazało, jak ogromne znaczenie mają dla e-commerce odpowiednio skrojone akcje promocyjne.

Do lepszych od oczekiwanych rezultatów przyczyniły się głównie trzy elementy – agresywna polityka cenowa, w ramach której obniżki cen przyciągnęły klientów, którzy szukają tańszych alternatyw w czasie niepewności gospodarczej, oraz subsydia rządowe – dopłaty do zakupów pobudziły konsumpcję, wzmacniając popyt na platformie. Niezwykle ważna jest również silna pozycja chińskiej spółki w logistyce. Rozwinięta sieć dostaw sprawiła, iż firma była w stanie sprostać zwiększonemu wolumenowi zamówień w czasie festiwalu 618. Te działania sprawiły, iż JD.com nie tylko utrzymało swoją pozycję na rynku, ale wręcz umocniło ją względem konkurencji.

https://t.co/54CHWwgxjv, $JD, Q2-25. Results:

Adj. EPS: $0.69
Revenue: $49.8B
Net Income: $862M
Revenue grew 22% YoY, but profits declined sharply due to higher marketing spend and investments in new businesses. pic.twitter.com/RXp02HdiqS

— EarningsTime (@Earnings_Time) August 14, 2025

Zysk netto niższy, ale wciąż solidny

Choć przychody chińskiego giganta są naprawdę imponujące, zysk netto przypadający akcjonariuszom wyniósł 6,2 mld juanów (około 3,14 mld zł), co oznacza spadek względem 12,6 mld juanów (około 6,39 mld zł) rok wcześniej. To pokazuje, iż polityka agresywnych promocji oraz wyższe koszty działalności miały wpływ na marżę. Mimo to, rynek zareagował optymistycznie, a akcje JD.com notowane w USA wzrosły o około 3% w handlu przedsesyjnym.

W obliczu utrzymujących się wyzwań gospodarczych w Chinach, takich jak spowolnienie wzrostu PKB czy napięcia handlowe, analitycy oceniają, iż wyniki JD.com to pozytywny sygnał dla całej branży e-commerce. Firma udowodniła, iż dzięki elastyczności w polityce cenowej oraz umiejętnemu wykorzystaniu wydarzeń sprzedażowych potrafi utrzymać tempo wzrostu. jeżeli konsumpcja w Państwie Środka zacznie się odbudowywać, JD.com ma szansę na jeszcze mocniejsze rezultaty.

Podatek od paczek z Chin: nowa opłata e-commerce w UE od 2028 roku

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału