Sylwia Filimon, JYSK: w handlu work life balance jest ważny, ale również jest wyzwaniem [KOMENTARZ]

5 miesięcy temu

Jako duża międzynarodowa firma, codziennie współpracujemy z tysiącami klientów, pracowników i dostawców. Zdajemy sobie sprawę, iż nasze aktywności wpływają na otoczenie, za które czujemy się odpowiedzialni – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Sylwia Filimon, dyrektor ds. komunikacji JYSK Polska.

Nasze działania związane ze Społeczną Odpowiedzialność Biznesu (CSR) obejmują szereg różnych procesów. Staramy się angażować lokalnie, tam gdzie mamy nasze sklepy. Wspieramy placówki edukacyjne, medyczne. W centrum uwagi pozostają szczególnie placówki zajmujące się opieką nad dziećmi. Angażujemy również pracowników, zarówno poprzez Klub Biegaczy JYSK, w którym osoby z całej Polski w ramach dedykowanych wyzwań biegają charytatywne kilometry, przekładające się na konkretne wsparcie. Jak i w całej organizacji – w poprzednim roku pracownicy zbierali kilometry dla dzieci chorych onkologicznie w ramach wyzwania Rak Reaton.

Współpracujemy z UNICEF i udostępniamy wolontariuszom nasze sklepy, aby mogli edukować o projektach organizacji. Współpracujemy z Kliniką Budzik dla dzieci i dorosłych. Wielokrotnie przekazywaliśmy duże wsparcie produktowe szpitalom na Ukrainie, czy ośrodkom dla uchodźców PAH. Staramy się angażować tam gdzie są potrzeby i na ile pozwalają nam nasze możliwości.

Oprócz działań wspierających i charytatywnych jesteśmy częścią inicjatyw edukacyjnych o zrównoważonym rozwoju, jak partnerstwo w akcji: Gdańsk bez plastiku, czy centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Katowicach.

Lokalne tematy

Staramy się koncentrować na tematach najważniejszych lokalnie. Często wsparcie udzielane jest przez lokalne sklepy i pracowników, którzy znają otoczenie, wiedzą jakie sprawy dla danych społeczności ważne, co jest potrzebne. W końcu często jest tak, ze nasi pracownicy sami są częścią tych społeczności.

Wielokrotnie zdarzało się, iż zapraszaliśmy dzieci do naszego sklepu na mini warsztaty, organizowaliśmy akcje świąteczne, z okazji dnia dziecka, itp. W odniesieniu do ogólnego wsparcia produktowego staramy się, aby to były jednostki medyczne, oświatowe, wszystkie podmioty wspierające tych najsłabszych.

Ważne jest również, aby decyzje związane z działaniami o społecznej odpowiedzialności biznesu były podejmowane w oparciu o zaangażowanie i inicjatywy pracowników. Wiele lat prowadzona była w naszych sklepach zbiórka finansowa w ramach akcji Poduszka dla Maluszka, której pomysłodawcą był jeden z naszych pracowników. Co więcej, pracownicy JYSK wybiegali wspólnie 1500 kilometrów podczas biegu charytatywnego Wings for Life 2023, które przełożyły się na metry kwadratowe nowego lasu. JYSK wsparł inicjatywę Fundacji Las na Zawsze i wspólnie posadziliśmy kilka kilometrów nowego lasu.

Work life balance

W pracy w handlu work life balance jest ważny, ale również jest wyzwaniem ze względu na system zmianowy, czy pracę w weekendy. Niezmiennie pracujemy nad tym, aby ten aspekt doskonalić i ulepszać dla naszych pracowników. W tym zakresie organizowane są szkolenia, wdrożyliśmy możliwości pracy zdalnej w administracji, promujemy aktywność fizyczną i planujemy wdrożyć wsparcie psychologiczne w najbliższym czasie.

Ważnym obszarem związanym ze stylem zarządzania, sposobem pracy jest w ostatnim czasie tzw. empowerment, czyli przekazywanie sprawczości. Wdrożyliśmy szereg szkoleń w tym zakresie i pokazujemy dobre praktyki, aby to zarządzanie czasem pracy udoskonalać.

Tegoroczne badanie satysfakcji z pracy w JYSK przyniosło wysoki poziom zadowolenia, który wyniósł 77 punktów na 100 możliwych. Taki wysoki wynik utrzymuje się od kilku lat, a firma na bieżąco adaptuje się do potrzeb rynku.

Autorką komentarza jest Sylwia Filimon, dyrektor ds. komunikacji JYSK Polska.

Idź do oryginalnego materiału