Na stacji Rzeszów Główny podróżni zyskali lepszą dostępność do informacji pasażerskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły nowy system wyświetlaczy i komunikatów głosowych na peronach i w przejściu podziemnym. Inwestycja została zrealizowana za ponad 8 mln zł netto ze środków POIiŚ.
Rzeszowska stacja kolejowa, po kompleksowej przebudowie peronów, zapewnia komfort i dostępność wszystkim podróżnym. Kolejne zadanie inwestycyjne PLK SA, obejmujące montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, zwiększa standard obsługi podróżujących koleją.
Podróżni na stacji Rzeszów Główny mają lepszy dostęp do informacji o kursowaniu pociągów. Wyświetlacze na peronach i w przejściu podziemnym umożliwiają odczytanie komunikatów dotyczących najbliższych odjazdów i przyjazdów. Lepszą jakość komunikatów dźwiękowych zapewnia nowe nagłośnienie. Bezpieczeństwo na kolei na stacji w stolicy Podkarpacia zwiększa system monitoringu. Kamery zainstalowano także na nowym przystanku Rzeszów Zachodni.
Zarządca infrastruktury kolejowej konsekwentnie podnosi poziom obsługi pasażerów. Oprócz modernizacji peronów, rozszerzany jest zakres bieżącej informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach. Sukcesywnie montowane są nowocześniejsze urządzenia: system audio, elektroniczne wyświetlacze oraz monitoring. Na Podkarpaciu podobne rozwiązania są m.in. w Dębicy, Ropczycach, w Sędziszowie Małopolskim. Jeszcze w bieżącym roku, dodatkowe informacje o kursowaniu pociągów na trasach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, zyskają podróżujący pociągiem z Rzeszowa w stronę Dębicy i Przeworska oraz Kolbuszowej i Strzyżowa, a także na lotnisko w Jasionce.
Zadanie inwestycyjne na dostawę i instalację elementów CSDIP oraz SMW wraz z infrastrukturą techniczną na stacji Rzeszów Główny i przystanku osobowym Rzeszów Zachodni, zrealizowano w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap III Rzeszów Główny”. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach POIiŚ.