Ta zmiana prywatności w iOS 18 może oznaczać zagładę dla nowych aplikacji społecznościowych

cyberfeed.pl 3 godzin temu


iOS 18 jest pełen dużych, głównych zmian, takich jak nowe narzędzia dostosowywaniauaktualnienia do Zdjęcia, NotatkiI Wiadomościoraz nadchodzące funkcje Apple Intelligence. Ale jedna mniejsza aktualizacja powoduje wiele obaw dla aplikacji społecznościowych i jest to zmiana mająca na celu ochronę prywatności użytkowników.

Firma Apple wprowadziła kluczową zmianę w sposobie, w jaki aplikacje mogą uzyskiwać dostęp do kontaktów użytkownika w iOS 18.

Wcześniej aplikacje takie jak Instagram lub WhatsApp prosiły o dostęp do Twoich kontaktów, a Ty mogłeś udzielić dostępu lub odmówić. Nie było innej opcji.

Ale iOS 18 sprawia, iż ​​sprawy są znacznie bardziej szczegółowe. jeżeli po aktualizacji aplikacja poprosi o dostęp do Twoich kontaktów, możesz dokładnie wybrać, które kontakty chcesz udostępnić.

Brzmi jak dobra zmiana, prawda?

Według A New York Timesa raportJednak ta zmiana uprawnień może spowodować poważne problemy w aplikacjach społecznościowych, które opierają się na udostępnianiu kontaktów. Zwłaszcza nowe aplikacje społecznościowe próbujące włamać się na zatłoczony rynek.

Kevina Roose’a pisze o swojej rozmowie z Nikitą Bier, „założycielką start-upu i doradcą, która stworzyła i sprzedała kilka aplikacji wirusowych skierowanych do młodych ludzi”.

Pan Bier powiedział mi, iż dane, które uzyskał od start-upów, które doradzał, sugerują, iż udostępnianie kontaktów drastycznie spadło od czasu wejścia w życie zmian w iOS 18 oraz iż w przypadku niektórych aplikacji liczba użytkowników dzielących się 10 lub mniej kontaktami wzrosła wraz z upływem czasu aż 25 proc. (Inni programiści twierdzili, iż ich własne aplikacje doświadczyły podobnych spadków, choć nikt poza panem Bierem nie zgodził się na wypowiadanie się pod protokołem w obawie, iż rozgniewa kolosa z Cupertino).

Spadek liczby kontaktów o 25 procent może nie wydawać się wielką zmianą. Jednak w przypadku aplikacji społecznościowych możliwość szybkiego nawiązania kontaktu nowych użytkowników ze znajomymi może zadecydować o sukcesie lub porażce. Na przykład Facebook na początku swojej działalności odkrył, iż jeżeli użytkownicy dodadzą siedmiu znajomych w ciągu 10 dni od założenia konta, są bardziej skłonni do pozostania na nim niż użytkownicy, którzy tego nie zrobili.

Podejście typu „wszystko albo nic” do udostępniania kontaktów nigdy nie miało sensu. Zrozumiałe jest jednak również, iż zmiana ta stworzyłaby niepotrzebne przeszkody na drodze do sukcesu nowych aplikacji społecznościowych.

Wersja 9to5Mac

Wystarczająco trudno jest konkurować na rynku zdominowanym przez gigantów takich jak Meta i TikTok. jeżeli wprowadzenie nowej aplikacji społecznościowej wydaje się zbyt uciążliwe z powodu tej zmiany, Apple ostatecznie w pewnym sensie pomaga „uczynić bogatych bogatszymi”.

Jednocześnie jednak nie jestem przekonany, iż Apple powinno zrobić tutaj coś innego. Być może istnieją poprawki w procesie uzyskiwania uprawnień, które mogłyby uczynić wszystko bardziej przyjaznym dla użytkownika. Ogólnie rzecz biorąc, przejście w stronę większej przejrzystości i szczegółowości w zakresie udostępniania kontaktów wydaje się bardzo dobrą rzeczą.

Co sądzisz o tych zmianach dotyczących prywatności? Czy wolisz stare czy nowe podejście do udostępniania kontaktów? Daj nam znać w komentarzach.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału