Tarczyński miał 34,21 mln zł zysku netto, 54,2 mln zł zysku EBIT w III kw. 2024 r.

6 dni temu

Warszawa, 29.11.2024 (ISBnews) – Tarczyński odnotował 34,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 25,29 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 54,2 mln zł wobec 53,96 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 537,89 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 508,28 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 108 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 46,17 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 518,02 mln zł w porównaniu z 1 370,13 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 218,22 mln zł wobec 139,51 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2024 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 26% i była o 5,7 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2023 roku. Podstawowym czynnikiem wzrostu marży brutto na sprzedaży były korzystne warunki na rynku surowca, podano w raporcie.

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 135 168 tys. zł, zaś poziom kosztów ogólnego zarządu 98 280 tys. zł, stanowiąc łącznie 15,37 % udziału w przychodach w omawianym okresie, podano także.

W efekcie powyższych, wynik EBITDA Grupy w okresie pierwszych 9 miesięcy 2024 roku wyniósł 218 222 tys. zł i był wyższy o 78 716 tys. zł niż w analogicznym okresie 2023 roku. Rentowność EBITDA wyniosła 14,4%, co w porównaniu z analogicznym okresem 2023 oznacza wzrost o 4,2 pkt proc.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 109,26 mln zł wobec 28,59 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału