Tarczyński miał 67,39 mln zł zysku netto, 133,53 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2025

2 tygodni temu

Tarczyński odnotował 67,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2025 r. wobec 75,28 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 92,43 mln zł wobec 116,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 133,53 mln zł wobec 151,86 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1063,81 mln zł w I poł. 2025 r. wobec 980,13 mln zł rok wcześniej.

Wartość sprzedaży eksportowej wyniosła w analizowanym okresie ponad 350,2 mln zł, niemal 20% więcej r/r, podano. Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 państw świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.

„Konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu Grupy Tarczyński w kraju i na rynkach eksportowych, które w minionym półroczu odpowiadały już za 33% całej sprzedaży. Dalej zamierzamy być istotnym graczem na kluczowych rynkach, przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Czechach i Litwie. Nasza pozycja eksportowa rośnie z każdym rokiem, także poprzez uruchamianie nowych kierunków. Po tym jak w 2024 r. założyliśmy spółki celowe w USA, Wielkiej Brytanii i Rumunii, teraz koncentrujemy się na Skandynawii, gdzie zarejestrowaliśmy spółkę Tarczynski Sweden AB. Rozwój i wzrost to dla nas także poszerzanie oferty o nowych klientów o odmiennych gustach smakowych. Tym samym nie tylko umacniamy naszą pozycję w dotychczasowych kategoriach produktowych, ale także wchodzimy w nowe kategorie produktowe oraz smaki bliższe gustom zagranicznych konsumentów. Dlatego na sklepowych półkach w kraju i za granicą jeszcze tej jesieni pojawią się nowe produkty” – powiedział wiceprezes zarządu – dyrektor sprzedaży Tarczyński Radosław Chmurak, cytowany w komunikacie.

Spółka podała też, iż w I półr. 2025 roku na wysokość przychodów i osiągnięte przez Grupę Tarczyński wyniki wpływ miała w dużej mierze sytuacja na rynku surowców. W zakresie mięsa wieprzowego na działalność Grupy w omawianym okresie wpływ miał wzrost cen napędzany przez ograniczoną podaż, odbudowę stada w UE oraz sezonowe ożywienie popytu. W zakresie mięsa drobiowego warunki zakupu pozostawały pod wpływem kryzysu ptasiej grypy skutkującego przejściowym wzrostem cen i następnie łagodnej tendencji spadkowej cen w związku z rosnącą podażą i odbudową pogłowia.

„Grupa Tarczyński kontynuuje realizację strategii sprzedaży skupionej na dwóch kluczowych kategoriach. W kategorii parówek dynamika wyniosła 26% po I półroczu 2025 roku r/r, a w kategorii kabanosów 15% r/r” – czytamy dalej w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 66,93 mln zł wobec 72,65 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński to producent wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w 2013 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 2,07 mld zł w 2024 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału