Telegram z grami Tap-to-Earn przyszłością Web3

2 tygodni temu

Szybki wzrost gier typu Tap-to-Earn na Telegramie, napędzanych przez blockchain The Open Network (TON), przyciągnął znaczną uwagę inwestorów kapitałowych. Stawiają oni duże zakłady na gry Telegram, takie jak Notcoin, Hamster Kombat i Catizen, widząc w nich przyszłość gier Web3.

Zatem co dokładnie napędza te decyzje inwestycyjne i jak inwestorzy wyobrażają sobie przyszłość Tap-to-Earn? BeInCrypto niedawno przeprowadziło wywiad z Animoca Brands, jednym z największych walidatorów TON, oraz Hashkey Capital, którzy zainwestowali znaczne środki i nawiązali partnerstwo z Catizen.

Doświadczenia społeczne jako przyszłość gier Tap-to-Earn według inwestorów

Niewątpliwie jednym z kluczowych powodów, dla których kapitaliści ryzyka przyciągani są do ekosystemu Tap-to-Earn Telegram, jest jego ogromna baza użytkowników. Z 950 mln aktywnych użytkowników na lipiec 2024, platforma oferuje niezrównaną publiczność dla deweloperów chcących uruchomić i skalować gry. Taki organiczny zasięg znacznie obniża koszty pozyskania użytkowników, co jest głównym atutem dla inwestorów.

Ponadto kryptoprzyjazna infrastruktura wyróżnia Telegram od innych platform w przestrzeni gier Web3. Integracja blockchaina TON umożliwia płynne transakcje, redukując tarcie między doświadczeniem w grze a portfelem użytkownika. Ta łatwość użytkowania stanowi znaczący atut zarówno dla deweloperów, jak i inwestorów. Umożliwia to natychmiastową monetyzację bez przeszkód związanych z adopcją blockchaina. Junbo Yang, menedżer ds. inwestycji w Hashkey Capital, wyjaśnia:

„Telegram to jedna z nielicznych platform, gdzie mechaniki Web3 są wbudowane w doświadczenie. Możliwość przejścia od rozgrywki do transakcji krypto bez opuszczania aplikacji to ogromna przewaga konkurencyjna.”

Dla inwestorów ta zintegrowana oferta czyni Telegram głównym kandydatem do dalszych inwestycji. Deweloperzy mogą kontynuować innowacje i zatrzymywać użytkowników bez technicznych barier, dzięki niskim opłatom transakcyjnym platformy, skalowalności i rosnącą listą mini-aplikacji.

Jako, iż ekosystem TON i gry Tap-to-Earn rozwijają się, inwestorzy pozostają optymistyczni co do przyszłości tego segmentu. Na przykład, Hamster Kombat przyciągnął ponad 300 mln użytkowników z 190 krajów, a nadchodzący airdrop HMSTR ma być jednym z największych w przestrzeni krypto.

Tymczasem Catizen z sukcesem zbudował lojalną bazę użytkowników, optymalizując swoją strategię monetyzacji. Podobnie, Notcoin przyciągnął ponad 40 mln użytkowników na całym świecie i przeprowadził jedną z największych airdropów roku. Bez wątpienia umocniło to jego pozycję jako kluczowego gracza w ekosystemie TON.

Hashkey Capital i Animoca Brands widzą sukces tych gier jako początek. Wierzą, iż gdy deweloperzy ulepszą mechanikę gier, odkryją również nowe sposoby na zatrzymanie użytkowników, przechodząc poza proste nagrody do społecznych i wciągających doświadczeń.

Dlaczego Telegram mógłby napędzić kolejną sensację w Web3?

Z pewnością inwestorzy postrzegają te gry jako dowód koncepcji, demonstrujący skalowalność modelu Tap-to-Earn i jego zdolność do zatrzymywania użytkowników poza początkowymi zachętami. Ten sukces ujawnia znaczący potencjał wzrostu i ekspansji w sferze tap-to-earn.

W niedawnym wywiadzie dla BeInCrypto, Yat Siu, współzałożyciel i prezes wykonawczy Animoca Brands, mocno opowiadał się za integracją gier blockchainowych na Telegramie. Widzi on, iż wbudowana publiczność pozwala grom gwałtownie skalować bez kosztownych kampanii marketingowych. To najważniejszy czynnik dla kapitalistów ryzyka szukających wysokich zwrotów. Ponadto, Siu zauważa:

“Następne 100 do 200 mln użytkowników w Web3 przyjdzie z Telegrama i jego ekosystemu gier.”

Inwestorzy skupiają się głównie na trzech czynnikach: pozyskiwaniu użytkowników, skalowalności i zatrzymywaniu ich. Jednak są również szczególnie podekscytowani potencjałem długoterminowej monetyzacji. Na przykład, Catizen wyróżnia się swoją zdolnością do zatrzymywania użytkowników i optymalizacji ich wartości życiowej (LTV), prezentując zrównoważony wzrost i rentowny model Tap-to-Earn.

Junbo Yang podkreśla, iż Catizen i podobne gry otwierają drogę dla przyszłego rozwoju, kładąc nacisk na monetyzację i długoterminowe zaangażowanie użytkowników. Yang wyjaśnia:

“Wczesny sukces Catizen w monetyzacji swojej bazy użytkowników oferuje wzór, jak inni deweloperzy mogą skalować swoje gry.”

Perspektywy tych inwestorów są zgodne z długoterminowymi wizjami zespołów gier. W e-mailu do BeInCrypto zespół Hamster Kombat ujawnił swój plan ewolucji platformy do wielu gier, wyjaśniając:

„Po pierwszym airdropie uruchomimy drugi sezon z ogromną ekspansją, pozwalając graczom wybierać spośród wielu gier. To rozpoczyna transformację Hamster Kombat w platformę do gier, podobnie jak Valve przeszło od uruchamiania gier o statusie kultowym do Steam, największego rynku gier na PC.”

Przekształcanie przeszkód w rozwój: Dlaczego inwestorzy pozostają optymistyczni pomimo problemów TON?

Chociaż model Tap-to-Earn udowodnił swoją zdolność do przyciągania użytkowników, kluczowym wyzwaniem jest utrzymanie ich zaangażowania poza początkowymi airdropami i nagrodami. Niektórzy krytycy wyrazili obawy dotyczące użytkowników najemnych, którzy dołączają do gier wyłącznie po to, aby zarobić tokeny. Jednak deweloperzy widzą to, jako krótkoterminowe wyzwanie.

Na dodatek inwestorzy wierzą, iż w miarę szerszego przyjmowania przez deweloperów modelu Tap-to-Earn, znajdą również sposoby na przedłużenie cykli życia użytkowników. Yat Siu uważa, iż model Tap-to-Earn, choć w tej chwili oparty na nagrodach, stanowi podstawę dla znacznie większego ekosystemu gier. Siu wyraził:

„Tap-to-Earn to dopiero początek. Gdy użytkownicy wejdą do ekosystemu, celem jest budowanie społeczności i doświadczeń społecznych, które będą ich angażować z powodów wykraczających poza nagrody tokenami.”

Oprócz obaw dotyczących zrównoważonego rozwoju, ekosystem Telegram napotkał ostatnio wyzwania. Na przykład, na początku sierpnia BeInCrypto poinformowało, iż blockchain TON doświadczył awarii, tymczasowo zatrzymując produkcję bloków na kilka godzin. Ten incydent wzbudził obawy co do zdolności sieci do obsługi przyszłych wzrostów aktywności, zwłaszcza z rosnącą liczbą użytkowników w grach.

Adresując problem, Yat Siu potwierdził awarię, ale pozostał przekonany co do odporności TON. Siu podkreślił, iż TON pozostało na wczesnym etapie rozwoju i uważa, iż takie wyzwania są częścią procesu rozwoju sieci. Widzi potencjał TON, by w przyszłości stać się choćby większym niż sam Telegram, napędzając wzrost platformy. Yat Siu powiedział:

„Sam TON powinien pozostać jako platforma zdecentralizowana odporna na cenzurę, jak inne łańcuchy, ale projekty i dApps mogą wdrożyć środki zapewniające stabilność.”

Pomimo tych wyzwań, kapitaliści venture przez cały czas są przekonani o potencjale modelu Tap-to-Earn. Nadchodzące lata pokażą, czy ten model zabezpieczy swoje miejsce jako trwała funkcja w grach Web3. Bez wątpienia, inwestorzy jak narazie są w pełni zaangażowani.

Aby zapoznać się z najnowszą analizą rynku kryptowalut przez BeInCrypto, kliknij tutaj.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIKZbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK

BeInCrypto Polska - Telegram z grami Tap-to-Earn przyszłością Web3

Idź do oryginalnego materiału