Tesla, w porównaniu do europejskich marek, dzielnie walczy na chińskim rynku samochodów elektrycznych. Ostatnio wieści z obozu Elona Muska nie był zbyt optymistyczne, co gwałtownie odnotowała giełd, a akcje firmy mocno spadły. Pod koniec października Tesla odnotowała najniższy kurs akcji w tym roku. Z rynku chińskiego napływają kolejne kiepskie wieści, ale o dziwo nie rujnuje to firmy na giełdzie. Wręcz przeciwnie.
Akcje Tesli odporne na kolejne złe wiadomości
Głównym celem Tesli na 2023 rok było wyprodukowanie 1,8 mln pojazdów. Pomimo podniesienia cen kilku modeli samochodów oraz znacznego spadku zarejestrowanych pojazdów z logo Tesli, firma nie zamierza rezygnować z tego celu. Według danych zebranych przez CnEVPost, w tygodniu kończącym się 12 listopada liczba zarejestrowanych Tesli w Chinach wyniosła 12 700, co oznacza spadek o 9,3%, w porównaniu do poprzedniego tygodnia, gdy zarejestrowano około 14 tys. aut.
Po sześciu tygodniach od rozpoczęcia czwartego kwartału liczba rejestracji Tesli w Chinach, stanowiąca przybliżony wskaźnik dostaw pojazdów, wyniosła 55 500. Oznacza to spadek o około 7% w porównaniu z trzecim kwartałem roku. Jak na te wiadomości zareagowała giełda?
W poniedziałek akcje spółki wzrosły o 4%. Analitycy oceniają, iż ma to związek z tym, iż Indie rozważają obniżenie ceł na import pojazdów elektrycznych na wniosek Tesli. We wtorek podczas akcji rynkowej TSLA wzrosła o ponad 6% do 237,40. Na początku środy akcje Tesli wzrosły o 1,4%.
Podwyżki cen również bez konsekwencji
Tesla utrzymała zadowalający kurs akcji również pomimo tego, iż podniosła ceny kilku popularnych modeli. W poniedziałek firma ogłosiła podwyżkę ceny swojego modelu 3 z napędem na tylne koła. Jego cena w Chinach wzrosła o 206 dolarów. Tesla podniosła również cenę Modelu Y z napędem na tylne koła o 344 dolary. Podwyżki cen były uzasadniane wyższymi kosztami produkcji. Na początku tygodnia lokalne media w Chinach doniosły, iż sprzedawcy Tesli rozpoczęli informowanie klientów o podwyżkach cen.
Nowy model Tesla 3 został zaprezentowany w Chinach 1 września, a jego oficjalna sprzedaż ruszyła 19 października. Pierwsze dostawy samochodów ruszył 26 października. Na początku zeszłego miesiąca zadebiutowała również odświeżona wersja modelu Y. Zatem w obu przypadkach auta jeszcze dobrze nie weszły na rynku, a już podniesiono ich cenę.
Zastrzeżenie: Niniejszy artykuł nie stanowi porady inwestycyjnej i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Może Cię również zainteresować: