Tesla wycofuje niemal wszystkie Cybertrucki! Kolejne problemy firmy Muska

1 dzień temu

Tesla ogłosiła, iż wycofuje niemal wszystkie Cybertrucki sprzedane w Stanach Zjednoczonych. Powodem jest ryzyko odłączenia się panelu nadwozia ze stali nierdzewnej, co może stanowić zagrożenie na drodze. To już kolejny raz, gdy firma Elona Muska walczy z problemami jakościowymi. Tymczasem akcje amerykańskiego producenta aut elektrycznych wciąż pikują w dół.

Tesla wycofuje niemal wszystkie Cybertrucki

Tesla wycofuje Cybertrucki już ósmy raz od początku roku. Futurystyczne auto miało być przełomowym modelem w ofercie Tesli, jednak rzeczywistość okazała się znacznie mniej imponująca. Po latach opóźnień, problemów produkcyjnych i rosnącej konkurencji, pickup zalicza kolejne wpadki.

Tym razem największym zagrożeniem jest odklejający się zewnętrzny panel nadwozia, który może odpaść od auta podczas jazdy. Tesla przyznała, iż istnieje możliwość wystąpienia hałasu wewnątrz pojazdu lub całkowitego odpadnięcia elementu, co mogłoby zwiększyć ryzyko wypadku.

Według dokumentów złożonych w Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), akcja serwisowa obejmuje ponad 46 tysięcy pojazdów wyprodukowanych między listopadem 2023 a lutym ubiegłego roku. Choć firma odnotowała 151 zgłoszeń gwarancyjnych związanych z tym problemem, jak dotąd nie zgłoszono żadnych wypadków ani obrażeń wynikających z tej usterki.

BREAKING
Tesla is recalling 46,096 Cybertrucks (them all) in the US, it emerged on Thursday, due to a defect that could cause exterior trim panels to detach while driving, creating a potential road hazard.

Musk makes crap cars! pic.twitter.com/Y6NM4YG6N8

— Pedro_The_Bandit (@MarkusWinston) March 20, 2025

Czy to cios w wizerunek Tesli?

Tesla wycofuje niemal wszystkie Cybertrucki w USA. Eksperci branżowi zauważają, iż problem o takiej skali może wpłynąć na już i tak nadszarpniętą reputację Tesli, która przez lata unikała poważniejszych kontrowersji związanych z jakością wykonania pojazdów.

Tego typu masowe wycofania zwracają uwagę na kwestie jakości, które Tesla przez lata ignorowała. Budowanie renomy zajmuje lata, ale stracić ją można w jednej chwili – powiedział Sam Fiorani z AutoForecast Solutions.

Na sytuację Tesli wpływa również spadający popyt na Cybertrucka, który już pod koniec 2023 roku wykazywał oznaki osłabienia. Mimo iż Tesla dostarczyła w ubiegłym roku aż 1,79 miliona wszystkich pojazdów, sprzedaż Cybertrucka stanowi jedynie niewielki ułamek tej liczby.

Dodatkowo, coraz więcej klientów wyraża niezadowolenie wobec samej marki – w USA organizowane są protesty pod salonami Tesli, a niektórzy nabywcy decydują się na bojkot firmy. Wszystko to spowodowane prorosyjskimi wypowiedziami i działaniami szefa Tesli, Elona Muska oraz jego bliską relacją z nowym prezydentem USA, Donaldem Trumpem i jego rolą w cięciu wydatków budżetowych przez nową administrację. Główny inwestor Tesli, Ross Gerber zaapelował choćby do Muska, aby ten oddał stery komuś innemu, bo ośmiesza firmę. Od początku roku akcje Tesli spadły o ponad 40%.

Top Tesla investor Ross Gerber:

“I think Tesla needs a new CEO.” pic.twitter.com/Wt9sXbeFef

— Republicans against Trump (@RpsAgainstTrump) March 19, 2025

Jak Tesla rozwiąże problem?

Tesla wycofuje Cybertrucki i planuje wymienić wszystkie wadliwe panele boczne na nowe, które przeszły bardziej rygorystyczne testy wytrzymałościowe. Początkowo zastosowany klej strukturalny okazał się podatny na warunki atmosferyczne, dlatego w nowej wersji zastosowano mocniejsze mocowanie dzięki klasycznego spawanego kołka i nakrętki, które skuteczniej trzymają element w miejscu.

Tesla zapowiedziała, iż od piątku zacznie stosować nową metodę montażu w produkcji, a pojazdy, które jeszcze nie trafiły do klientów, zostaną naprawione przed dostawą. NHTSA poinformowała, iż pierwszy sygnał o problemie otrzymała 21 lutego, kiedy właściciel jednego z Cybertrucków zgłosił odpadnięcie panelu bocznego.

Nie jest to jedyne wycofanie aut w historii Tesli. W ubiegłym roku firma była niechlubnym liderem pod względem liczby wezwań do serwisu w USA – według firmy BizzyCar, Tesle odpowiadały za 5,1 miliona zgłoszeń. Większość usterek dotychczas usuwano zdalnie poprzez aktualizacje oprogramowania, jednak w przypadku Cybertrucka konieczna jest fizyczna naprawa.

Samochody BYD zalały światowy rynek! Nie mamy szans z Chińczykami

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału