Text skupi się na akwizycji klientów i widoczności w modelach językowych w 2026

9 godzin temu

Text skupi się w przyszłym roku na organicznej pracy nad dalszym rozwojem produktów, ale też akwizycją klientów i widocznością w modelach językowych, poinformował ISBtech VP of IR w Text Marcin Droba.

„Text wchodzi w 2026 rok z nowym produktem klasy suite (zintegrowany pakiet) Text App zbudowanym wokół koncepcji agentów AI, istotną certyfikacją SOC-2 potwierdzającą najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz procesowania danych i nową infrastrukturą cloud, dzięki której znacząco poprawiliśmy jakość naszych usług i osiągamy uptime praktycznie na poziomie 100%. przez cały czas stoimy jednak przed wyzwaniami, głównie w zakresie procesu akwizycji klientów” – powiedział Droba w rozmowie z ISBtech.

Funkcjonalność AI Search zmieniła zasady gry w zakresie SEO (search engine optimization) i pozycjonowania się w internecie, stwierdził.

„To duże wyzwanie nie tylko dla nas, ale i naszych klientów oraz potencjalnych klientów, z których wielu traci ruch na swoich stronach internetowych. Nowy rok będzie dla nas okresem ciężkiej, organicznej pracy nad dalszym rozwojem produktów, ale też akwizycją klientów, czy naszą widocznością w modelach językowych. Wyzwania są poważne, efekty nie pojawią się natychmiast, ale jesteśmy podekscytowani tym, co dzieje się na rynku i możliwościami, które możemy zaoferować naszym klientom” – zaznaczył VP of IR w Text.

Text pozyskał certyfikat SOC-2, który ma pomóc w dotarciu do większej grupy klientów klasy enterprise, zwłaszcza w USA, wskazał.

„SOC-2 stanowi potwierdzenie, iż spełniamy najwyższe, bardzo rygorystyczne, standardy w takich obszarach jak bezpieczeństwo, czy przetwarzanie danych” – wskazał Droba.

Certyfikat został wydany przez niezależną firmę audytorską. Text pozyskał certyfikat typu I, który potwierdza najwyższy poziom bezpieczeństwa i wdrożonych procedur na dany dzień. Spółka niedługo rozpocznie okres obserwacyjny i audyt, którego efektem ma być certyfikat typu 2 – potwierdzający, iż wszystkie procedury efektywnie działają w praktyce.

„Wiele źródeł potwierdza, iż ta certyfikacja pozytywnie wpływa zarówno na skrócenie czasu procesu sprzedaży do segmentu enterprise, jak i zwiększenie średniej wartości umów. Jednak ten efekt może być różny dla każdej firmy, więc nie dzielimy się naszymi oczekiwaniami w tym zakresie” – zakończył Droba.

Notowany na GPW od 2014 roku Text oferuje rozwiązania B2B wspierające sprzedaż i umożliwiające automatyzację komunikacji online. W jego portfolio znajdują się takie produkty jak LiveChat, HelpDesk i ChatBot, a w 2025 roku spółka udostępniła też rozwiązania klasy Suite – Text App.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału