Wyścig o miano najpopularniejszej platformy do mikroblogowania trwa. Zaledwie 20 dni po tym, jak należąca do Marka Zuckerberga firma Meta uruchomiła aplikację o nazwie Threads, TikTok zdecydował się na umożliwienie użytkownikom tworzenia i publikowania treści tekstowych.
W przeciwieństwie do aplikacji takich jak Threads czy X (nowa nazwa Twittera, którego rebranding rozpoczął się przed kilkoma dniami), TikTok pozwala internautom na większe dostosowanie postów tekstowych, umożliwiając im stosowanie dodatkowych funkcji.
Nowy sposób tworzenia
„W TikTok zawsze staramy się wspierać naszych twórców i społeczność innowacyjnymi narzędziami, które inspirują do wyrażania siebie. Dziś z euforią ogłaszamy rozszerzenie postów tekstowych na TikTok, nowy format tworzenia treści tekstowych, który poszerza możliwości twórców w zakresie dzielenia się pomysłami i wyrażania swojej kreatywności. Dzięki postom tekstowym poszerzamy granice tworzenia treści dla wszystkich na TikTok, dając kreatywności pisemnej, którą widzieliśmy w komentarzach, podpisach i filmach, dedykowaną przestrzeń do zabłyśnięcia” – napisano w komunikacie..
Twórcy mogli tworzyć treści na TikTok w różnych formatach – od filmów live po zdjęcia i od tworzenia Duetów (reakcje wideo na posty innych użytkowników) po Stitch (możliwość opublikowania swojej wypowiedzi w postaci krótkiego filmiku do całości lub części opublikowanego materiału przez kompletnie inną osobę). „Tekst to najnowszy dodatek do opcji tworzenia treści, umożliwiający twórcom dzielenie się swoimi historiami, wierszami, przepisami i innymi treściami pisanymi na TikTok – dając twórcom kolejny sposób na wyrażenie siebie i jeszcze łatwiejsze tworzenie” – wyjaśniają przedstawiciele serwisu.
Inne funkcje wyróżniające treści tekstowe na TikToku to to naklejki, tagi, hashtagi, kolory tła oraz możliwość zapisywania wersji roboczych. „Funkcje te sprawiają, iż posty tekstowe są tak samo dynamiczne i interaktywne, jak każdy post wideo lub zdjęcie” – podał TikTok.
Deweloperzy zapewniają, iż posty tekstowe charakteryzują się intuicyjnym sposobem publikowania, dzięki czemu udostępnianie treści jest dużo prostsze niż wcześniej.
TikTok i jego dobry rok
Z najnowszych danych opublikowanych przez grupę analityczną Sensor Tower, w marcu 2023 r. liczba reklam na TikToku tylko w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 11 proc. Wśród największych reklamodawców serwisu znalazły się takie firmy jak Pepsi, DoorDash, Amazon i Apple. Według szacunków grupy badawczej Insider Intelligence w 2023 r. TikTok ma wygenerować 14,15 mld dolarów przychodów, w porównaniu z 9,89 mld dolarów w 2022 r.