To może być poważne zagrożenie dla Orlenu. Popularna sieć z zupełnie innej branży wejdzie na rynek paliw?

1 rok temu

Istnieje realna możliwość, iż już niebawem na polskim rynku paliw pojawi się nowy gracz. Obserwatorzy rynku są zdania, iż ta sieć może wprowadzić w branży spore zamieszanie.

Czy sieć sklepów spożywczych Dino planuje otwarcie stacji paliw? Portal Wiadomości Handlowe sugeruje, iż istnieją pewne sygnały wskazujące na tę możliwość.

Sieć z „zupełnie innej bajki”

Dino złożyło wniosek o koncesję na obrót paliwami już w 2018 roku, a w tej chwili podejrzewa się, iż firma może rozważać uruchomienie takiej działalności.

Niezorientowanym w temacie przypomnijmy, iż Dino Oil, spółka-córka Dino, uzyskało koncesję na obrót paliwami w sierpniu 2018 roku, ale do tej pory nie rozpoczęło działalności w tej dziedzinie. Całkiem niedawno w internecie pojawiły się informacje, iż Dino Oil wniosło o zmianę warunków swojej koncesji paliwowej. Teraz firma może prowadzić obrót paliwami ciekłymi w oparciu o karty paliwowe od Orlenu, co otwiera drogę do sprzedaży benzyn, olejów napędowych i gazu płynnego LPG. Ponadto, w koncesji wskazano, iż Dino Oil może sprzedawać oleje napędowe przy wykorzystaniu stacji paliw ciekłych w konkretnej lokalizacji, co jest związane z centrum dystrybucyjnym sieci Dino.

Z opublikowanych ogłoszeń wynika, iż przedsiębiorstwo poszukuje specjalisty ds. paliw, co sugeruje, iż ma plany rozwoju w obszarze stacji paliw. To może oznaczać, iż Dino nie zamierza ograniczać się do jednej stacji paliwowej, a z uwagi na liczbę centrów dystrybucji, może planować otwarcie własnych stacji w innych lokalizacjach.

Co planuje Dino?

Na chwilę obecną nie pozostało jasne, czy Dino ostatecznie zdecyduje się na uruchomienie stacji paliw przy swoich sklepach. Pomysł ten, choć już od pewnego czasu znany, nie może się jeszcze równać z rozmiarem działalności gigantycznych koncernów paliwowych. W Polsce działa wiele stacji paliw, zarówno należących do dużych sieci handlowych, jak i koncernów zagranicznych oraz niezależnych operatorów. Orlen posiada prawie 2 tysiące stacji paliw, a rynek ten jest bardzo konkurencyjny.

Idź do oryginalnego materiału