Torpol odbuduje linię kolejową nr 229 Kartuzy – Lębork za 625 mln zł – umowa podpisana

1 dzień temu

W poniedziałek 22 września br. w Sierakowicach Torpol podpisał umowę z Polskimi Liniami Kolejowymi SA (PLK) na odbudowę nieczynnej linii kolejowej nr 229 między Kartuzami a Lęborkiem. Kontrakt o wartości 625 mln zł brutto obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej modernizacji 60-kilometrowego odcinka, który ma zapewnić dostęp kolejowy do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy.

Projekt przewiduje budowę 60 km torów oraz 15 rozjazdów, a także modernizację 5 stacji i mijanek. Na trasie powstanie 9 przystanków osobowych z 14 nowymi peronami wyposażonymi w systemy dynamicznej informacji pasażerskiej i energooszczędne oświetlenie LED. Wszystkie z nich zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wykonawca przebuduje lub wyremontuje 68 obiektów inżynieryjnych oraz 37 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych. Zakres robót obejmuje także modernizację układu drogowego, w tym budowę dojść do peronów. W Kartuzach przebudowana zostanie nastawnia oraz powstanie 5 nowych budynków technicznych na potrzeby zabudowy nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk).

Jesteśmy doświadczonym wykonawcą na rynku budownictwa kolejowego, zdającym sobie sprawę z wagi projektu, którego się dzisiaj podejmujemy – podkreślił Konrad Tuliński prezes Torpolu.

Modernizacja tego odcinka linii nr 229 usprawni dojazd mieszkańców zachodniej części woj. pomorskiego do Trójmiasta oraz zapewni alternatywny dojazd do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Cieszy nas fakt, iż możemy brać udział w tak ważnej strategicznie inwestycji dla przyszłości regionu oraz kraju – dodał.

Przebudowie podlegać będą także sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wodociągowej oraz gazowej. Dla zapewnienia zasilania obiektów na modernizowanym odcinku wybudowana będzie linia potrzeb nietrakcyjnych.

Parametry techniczne przywróconej linii

Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h, a składy towarowe 100 km/h. Linia zostanie przystosowana do obsługi pociągów towarowych o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN. Trasa ma być elementem ciągu transportowego dla pociągów towarowych obsługujących przyszłą elektrownię jądrową w lokalizacji Lubiatowo – Kopalino.

Fot. Torpol

Zobacz również:

Torpol ponownie wybrany w przetargu na modernizację trasy Kartuzy – Lębork
Stabilny portfel zamówień i solidne wyniki Grupy TORPOL
Idź do oryginalnego materiału