Torpol podtrzymuje, iż chciałby w bieżącym roku mieć wzrost sprzedaży i zysk nie gorszy niż w 2024

1 tydzień temu

Torpol podtrzymuje, iż chciałby w tym roku zwiększyć skonsolidowane przychody do ok. 1,7-1,8 mld zł oraz osiągnąć zysk netto nie mniejszy niż w 2024 r., poinformował wiceprezes ds. finansowych Marcin Zachariasz.

„Podtrzymujemy, iż przychody jako grupa na poziomie ok. 1,7-1,8 mld, natomiast wynik netto jako grupa, powiedzmy, na poziomie na pewno nie mniejszym, jak w roku 2024, chcielibyśmy [osiągnąć] w roku 2025” – powiedział Zachariasz podczas konferencji prasowej.

Zarząd podtrzymał też, iż planuje na ten rok capex w wysokości 61,9 mln zł.

Ze słów CFO Torpolu wynika, iż nowe kontrakty na roboty kolejowe pozyskiwane w tej chwili z PKP PLK mają marżę brutto ze sprzedaży ok. 6%.

„Średnia marża dla portfela Torpolu to jest 6%, co oznacza, iż są kontrakty o marży lepszej, ale są kontrakty też o marży mniejszej. Na nowych kontraktach poruszamy się gdzieś w tym przedziale średniej marży dla portfela” – powiedział Zachariasz, pytany jak w tej chwili średnio kształtuje się rentowność brutto ze sprzedaży na przetargach PKP PLK.

Prezes Konrad Tuliński podkreślił, iż portfel zamówień na 2025 r. jest „bardzo bezpieczny” i iż spółka chce zwiększyć backlog na kolejne lata.

„Portfel nieco zmalał, ale będziemy się starali go odbudowywać. […] Do wszystkich interesujących kontraktów kolejowych i tramwajowych startujemy” – wskazał.

„Mamy nadzieję, iż coś wygramy. Liczby nie zagwarantuję, ale na pewno chcemy” – dodał Tuliński, pytany jaką wartość może mieć portfel zamówień Grupy na koniec tego roku.

Jako interesujące projekty do pozyskania wskazał prace na liniach kolejowych Kartuzy – Lębork, Podłęże – Gdów (część projektu „Podłęże – Piekiełko”), linii kolejowej nr 12 (południowa towarowa obwodnica Warszawy) i linii Ełk – Białystok.

Prezes zadeklarował też, iż zarząd w składanych ofertach „nie chciałby” schodzić z marży i „ma nadzieję, iż nie trzeba będzie tego robić”.

„Nie widzę na razie sytuacji, żebyśmy musieli wziąć [przetargi] za wszelką cenę” – zakończył.

W prezentacji podano, iż portfel zamówień na koniec I kwartału wyniósł ponad 3,35 mld zł netto (wobec ok. 4,7 mld zł netto rok wcześniej), bez udziału konsorcjantów. Grupa jest bardzo dobrze przygotowana do realizacji portfela zamówień oraz udziału w realizacji istotnych zleceń, jakie mogą się pojawić na rynku, podkreślono.

Mimo wzrostu przychodów i wolumenu zysku brutto ze sprzedaży, Grupa odnotowała w I kw. spadek rentowności działalności. Niższy poziom rentowności jest pochodną wyższego udziału w portfelu zamówień kontraktów realizowanych po niższej marży, niż średnia realizowana w 2024 roku. Marża zysku na sprzedaży brutto wyniosła 6,1%, marża EBITDA 4,6%, a marża netto 2,6%. Wszystkie kowenanty finansowe są zachowane zgodnie z wymogami umów finansowania Grupy, podano także.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,46 mld zł w 2024 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału