TOUS przyspiesza rozwój. Nowe salony w Polsce i Europie w koncepcie EVOLUTION

1 tydzień temu

Hiszpańska marka biżuteryjna TOUS konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży w naszym regionie Europy. Dowodem są nowe salony nie tylko w Polsce – jeszcze w lipcu firma uruchomi swój flagowy salon w jednej z warszawskich galerii – ale również w Bułgarii, Rumunii, Serbii czy na Węgrzech.

Polska jest dla marki TOUS jednym z trzech najważniejszych biznesowo rynków na świecie. Warto przypomnieć, iż hiszpańska marka wybrała w ubiegłym roku Galerię Krakowską na lokalizację swojego trzeciego na świecie salonu zaprojektowanego w koncepcie EVOLUTION.

Kilka tygodni temu miało miejsce otwarcie kolejnego salonu TOUS w tym koncepcie, tym razem w sercu jednej z najważniejszych galerii handlowych w Polsce – Westfield Arkadia.

– To dla mnie szczególny projekt – nie tylko kontynuacja naszej strategii rozwoju w regionie, ale też potwierdzenie, iż nowa koncepcja salonów TOUS świetnie odpowiada na potrzeby współczesnych klientów – komentuje Michał Ankier, Development & Operations Manager – Tous Poland. Kolejny flagowy salon ma zostać otwarty w połowie lipca w warszawskiej galerii Westfield Mokotów.

Koncept na miarę czasów

Rynek retail nie znosi stagnacji, stąd dynamiczny plan rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań w sklepach stacjonarnych TOUS. Koncept EVOLUTION to zmiany w zakresie materiałów wykończeniowych, sposobu prezentacji biżuterii oraz widoczne odniesienia do historii marki.

Kolorystyka wnętrza pozostaje utrzymana w bieli i szarości, jednak przestrzeń uzupełnia stal szczotkowana, która dodaje wnętrzu mocnej stabilnej formy. Lekkości dodaje subtelne oświetlenie skupione na samym produkcie. W połączeniu z hiszpańskimi akcentami jak gres czy ceramiczne kafle, całość tworzy niezwykle ciekawą mieszankę tradycji i nowoczesności, tak istotnych dla ekspresji DNA marki.

– Minimalizm, światło, hiszpańska tożsamość marki i piękna biżuteria – wszystko to zamknęliśmy w wyjątkowej przestrzeni, która idealnie oddaje DNA TOUS – potwierdza Michał Ankier.

Nowy rozdział dla TOUS w Europie

W ostatnich tygodniach nowy partner franczyzowy firmy otworzył pierwszy sklep TOUS w Sofii w Bułgarii – również w nowym koncepcie. To dla marki zupełnie nowy etap rozwoju na tym rynku. W najbliższym czasie sieć otwiera drugi salon w Sofii.

– Nasz partner nie zwalnia tempa — w planach jest 20 nowych sklepów w regionie, w tym kolejne w Rumunii, a także rozwój w Serbii i na Węgrzech – informuje Michał Ankier. – Dla TOUS Poland to był naprawdę istotny i ekscytujący projekt, bo od samego początku byliśmy w niego zaangażowani — od szkoleń, przez operacje, aż po kwestie budowlane – dodaje.

Strategia przynosi efekty

Hiszpańska marka osiągnęła w ubiegłym roku przychody na poziomie 523 mln euro. To o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Potwierdza to skuteczność nowego planu strategicznego GEM (Growth, Elevation, Mindset).

W badanym okresie TOUS osiągnął zysk EBITDA w wysokości 114 milionów euro, co stanowi wzrost o 6,4 proc. w ujęciu rok do roku. Dochód netto wyniósł 45 mln. Wyłączając wpływ kursów walutowych, zyski wzrosły o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Długa historia marki

Dokładnie 105 lat temu w niewielkim miasteczku pod Barceloną Salvador Tous wraz z żoną Teresą Ponsa, otworzyli zakład zegarmistrzowski, który z czasem stał się pracownią jubilerską. Dziś TOUS na całym świecie towarzyszy kobietom i cieszy je niepowtarzalnym designem, kolorem i hiszpańską energią. Firma w ponad 50 krajach ma ok. 700 sklepów.

W ofercie dominują biżuteria i dodatki biżuteryjne z motywem dziecięcej przytulanki – pluszowego misia. Firma słynie z tego, iż każde przedstawienie tego sympatycznego zwierzaka jest wykonane z dbałością o najdrobniejsze detale, dzięki temu wypada go nosić kobietom w każdym wieku. manualnie wykuty, złoty, srebrny czy wysadzany kamieniami miś budzi wszystkie miłe skojarzenia z dzieciństwem, euforią i bezpieczeństwem, dlatego ten sympatyczny motyw tak bardzo pokochały wielbicielki biżuterii oraz modowych akcesoriów i od lat chętnie eksponują go w swoich stylizacjach. Misję marki podsumowuje hasło „We craft a world of joy”, które zachęca do odkrywania siebie na nowo.

Idź do oryginalnego materiału