Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska w Rudzie Śląskiej

4 godzin temu

Spółka Tramwaje Śląskie uruchomiła postępowanie przetargowe na modernizację torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej w miejscowości Ruda Śląska. Oferty można składać do 7 listopada 2025 r. do godz. 1245. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację zadania.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na odcinku od wyjazdu z pętli Chebzie do Osiedla Kaufhaus. Inwestycja obejmuje również kompleksową przebudowę budynku podstacji trakcyjnej wraz z wyposażeniem i włączeniem w układ zasilania sieci trakcyjnej.

Kto może wziąć udział w przetargu?

Przyszły wykonawca musi wykazać się realizacją w ostatnich dziesięciu latach:

  • co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na przebudowie lub budowie torowiska tramwajowego w technologii podsypkowej lub bezpodsypkowej o długości minimum 500 m każda
  • minimum dwóch robót budowlanych polegających na przebudowie lub budowie sieci trakcyjnej o długości odcinka minimum 500 m każda
  • co najmniej jednego zamówienia polegającego na kompleksowej przebudowie budynku podstacji trakcyjnej wraz z wyposażeniem i włączeniem w układ zasilania sieci trakcyjnej

Kluczowy personel

Firma musi dysponować czterema kluczowymi osobami:

  • kierownikiem budowy ze specjalnością drogową bez ograniczeń, który kierował minimum jedną robotą budowlaną torowiska tramwajowego o długości min. 500 m
  • kierownikiem robót elektrycznych ze specjalnością instalacyjną w zakresie sieci elektrycznych bez ograniczeń z doświadczeniem w budowie sieci trakcyjnej tramwajowej o długości min. 500 m
  • kierownikiem budowy ze specjalnością konstrukcyjno-budowlaną bez ograniczeń
  • kierownikiem robót ze specjalnością instalacyjną elektryczną bez ograniczeń.

Warunki finansowe i proces oceny ofert

Wymagana zdolność finansowa lub zdolność kredytowa wynosi minimum 10 mln zł. Wadium ustalono na 500 tys. zł. Oferty będą oceniane według dwóch kryteriów: cena (80%) oraz okres gwarancji (20%). Minimalny wymagany okres gwarancji to 72 miesiące.

Projekt jest realizowany w ramach „Modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – Etap I” i współfinansowany przez Unię Europejską (UE) ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Fot. Tramwaje Śląskie – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Tramwaje Śląskie z unijnym dofinansowaniem w wysokości 735 mln zł – umowy podpisane
Nowe tramwaje Spółki Tramwaje Śląskie S.A. za blisko 777 milionów złotych brutto
Idź do oryginalnego materiału