Trendy: na jakie wyposażenie stawia branża retail?

1 rok temu

Dobrze dobrane meble sklepowe są najważniejsze dla osiągnięcia skutecznej sprzedaży. Wspierają prezentację produktów, kreowanie odpowiedniej atmosfery i stylu sklepu, a także pozwalają na elastyczne dostosowanie go do zmieniających się potrzeb i preferencji klientów. O wyposażeniu przestrzeni handlowych oraz zasadach płynących z visual merchandisingu powiedziane zostało już niemal wszystko. Można choćby zaryzykować stwierdzenie, iż rynek jest przesycony wszelkiego rodzaju poradnikami. Dlaczego więc po raz kolejny poruszamy ten temat?

Chociażby po to, aby zwrócić uwagę na kilka kwestii, które mogą w szybki i łatwy sposób zwiększyć funkcjonalność salonów sprzedaży, a które są często pomijane w procesie budowy, remodelingu czy rebrandingu sklepów. Każde z tych przedsięwzięć jest procesem, który wymaga odpowiedniej koordynacji, wykonania i planowania, a w nim często brakuje podejścia do wyposażenia, jako elementu, który musi „żyć”. Meble i ekspozycje handlowe muszą dawać możliwość szybkiej rearanżacji i jest to uzasadnione biznesowo wymaganie. Ich stworzenie to dopiero początek. Kolejnym krokiem jest praca z nimi, dlatego wybierając wyposażenie warto zwrócić uwagę nie tylko na jego styl i jakość, ale także na to, czy będzie odpowiadać na nasze potrzeby w dłuższej perspektywie czasu.

Meble, które sprzedają

Profesjonalna ekspozycja gwarantuje realną przewagę konkurencyjną – nie tylko w kwestiach wizerunkowych, ale także finansowych. Firmy, które muszą często zmieniać aranżację, chętnie sięgają po meble modułowe, które świetnie adaptują się do ciągłych rotacji asortymentu oraz zmiennych potrzeb użytkowników. Pracę z tego typu systemami można porównać do układania klocków. Na bazie gotowych komponentów można tworzyć dowolne konstrukcje, a przy tym – decydować o ich kolorze, wielkości, kształcie czy elementach dekoracyjnych. Dzięki temu, iż wyposażenie modułowe nie ma adekwatnie żadnych ograniczeń projektowych, z łatwością można wkomponować je w dowolną powierzchnię komercyjną – sale sprzedaży, przestrzenie HoReCa czy strefy food court. Ich zaletą jest także wielofunkcyjność – raz zakupiony system można wykorzystywać zarówno w stacjonarnych punktach sprzedaży, jak i podczas działań eventowych, np. doposażając stoisko na targach branżowych czy też tworząc tymczasowy pop up store.

Projektowanie i użytkowanie systemów modułowych jest bardzo intuicyjne. Wszelkie zmiany w aranżacji można wprowadzić w dowolnym momencie – dodając, redukując je lub też wymieniając wybrane elementy. Jednym z najbardziej praktycznych rozwiązań, jakie zapewniają systemy modułowe, jest możliwość ciągłej rotacji grafik reklamowych. Producenci mebli sklepowych oferują coraz to nowsze rozwiązania, mające istotny wpływ na komfort codziennej pracy oraz dające możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się plany sprzedażowe. Jednym z nich są magnetyczne panele graficzne, które można wymienić w zaledwie kilka sekund. I tak przykładowo, regał, który służy nam do promocji marki A, w kilka chwil może stać się dedykowanym ekspozytorem dla marki B. Rebranding systemu i dopasowanie go pod daną markę nie kończy się tylko na oprawie graficznej – w zależności od potrzeb możemy przemodelować układ półek, dodać akcesoria czy też zmienić kolor oświetlenia.

Jak mówi Maciej Czarnecki, główny projektant marki HELO FORM® – producenta modułowych mebli i systemów ekspozycyjnych: Dodatkowym atutem tego typu systemów jest możliwość montażu ekranów reklamowych i systemów Digital Signage. Multimedia ułatwiają sterowanie contentem reklamowym, informacyjnym i edukacyjnym i co najważniejsze – skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Personalizując komunikaty oraz pokazując wiedzę w zakresie różnorodności potrzeb klientów, możemy budować ich lojalność, wpływając tym samym na ich decyzje zakupowe.

Inwestycja gwarantująca zwrot

W ostatnim czasie można zaobserwować szczególnie duże zainteresowanie systemami modułowymi. Ich popularność wynika głównie z możliwości personalizowania zamówień, dopasowywania mebli do indywidualnych wymogów, a także ze względu na różnorodność stylistyczną, wynikającą z wielkości oferowanych wypełnień, kolorów oraz akcesoriów wspierających sprzedaż. Kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem systemów modułowych jest brak biznesowych kompromisów – zarówno w kwestii funkcjonalności, wytrzymałości, jak i designu. Można zbudować z nich zarówno zwartą konstrukcję, jak i przestronną ekspozycję, a wszystko to w kilku prostych krokach – wybierając i łącząc dowolne moduły, kolory i wykończenia. Odnowienie wyglądu sklepu to inwestycja gwarantująca zwrot, a wybierając systemy ekspozycyjne wykonane z wysokogatunkowych surowców i komponentów, możemy mieć pewność, iż posłużą nam przez wiele sezonów.

Systemy modułowe przyciągają coraz to nowsze sektory biznesu, oferując szereg korzyści często nieosiągalnych podczas wyposażania obiektów tradycyjnymi meblami handlowymi. To kompletne, wykonane z trwałych materiałów aranżacje, będące idealnym wyborem dla firm, które chcą pracować na elastycznych i funkcjonalnych rozwiązaniach, pozwalających oszczędzać budżety związane z rebrandingiem czy wprowadzaniem sezonowych zmian ekspozycji.

Rabat dla czytelników Omnichannel News: -10% na zakup mebli i systemów ekspozycyjnych z linii HELO FORM®.

Obierz rabat i dowiedz się więcej o meblach handlowych: [email protected]

Więcej informacji o systemie: www.heloform.pl

Materiał sponsorowany

Idź do oryginalnego materiału