
Trump Media and Technology Group pozyskało 2,5 mld USD od inwestorów, planując stworzenie firmowego skarbca w bitcoinie (BTC). To kolejny dowód na rosnące zainteresowanie korporacji „cyfrowym złotem”.
- Trump Media zawarła umowy z około 50 inwestorami instytucjonalnymi na 2,5 mld USD, z czego 1,5 mld USD to akcje zwykłe, a 1 mld USD to obligacje zamienne,
- Celem spółki jest utworzenie własnego skarbca bitcoinowego – podobnie jak wcześniej zrobiły to m.in. MicroStrategy czy Tesla.
Trump Media idzie śladem gigantów
Trump Media and Technology Group, znana z prowadzenia platformy Truth Social, ogłosiła przełomowy krok – pozyskała aż 2,5 mld USD, które zostaną wykorzystane na stworzenie skarbca bitcoinowego.
JUST IN: Trump Media announces $2.5 billion deal to create a Bitcoin treasury.
— Watcher.Guru (@WatcherGuru) May 27, 2025
Firma ogłosiła, iż zawarła umowy subskrypcyjne z około 50 instytucjonalnych inwestorów. Struktura finansowania opiera się na emisji akcji zwykłych o wartości 1,5 mld USD oraz obligacjach zamiennych o wartości 1 mld USD. Zakończenie oferty planowane jest na 29 maja 2025 roku.
Co więcej, firma wybrała renomowanych partnerów – Crypto.com oraz Anchorage Digital – do obsługi usług depozytowych BTC. To może świadczyć o poważnym podejściu do bezpieczeństwa i długoterminowej strategii.
Informacja, którą jako pierwszy podał Financial Times, wywołała krótkotrwałą euforię na rynkach – akcje DJT wzrosły w handlu przedsesyjnym o ponad 10%, jednak później nieco straciły na wartości. Bitcoin z kolei zareagował umiarkowanie, zbliżając się do poziomu 110 000 USD.

Rosnąca popularność BTC wśród spółek publicznych
Trump Media nie jest wyjątkiem w świecie finansów – coraz więcej publicznych spółek dostrzega potencjał bitcoina jako aktywa rezerwowego.
W obliczu inflacji i niepewności gospodarczej, kryptowaluty zaczynają pełnić funkcję cyfrowego złota, zabezpieczając wartość kapitału przed jego realną utratą.
Największym korporacyjnym inwestorem bitcoina wśród spółek publicznych pozostaje Strategy (dawne MicroStrategy). W ślad za tą firmą poszło wiele innych przedsiębiorstw, a teraz do gry wchodzi Trump Media, pokazując, iż również media i firmy technologiczne chcą mieć udział w tym cyfrowym wyścigu o niezależność finansową.
Inwestorzy widzą w tej strategii nie tylko próbę dywersyfikacji portfela, ale też potencjalny sposób na zwiększenie wartości rynkowej spółki i przyciągnięcie nowego kapitału – zwłaszcza ze strony entuzjastów kryptowalut.