Tunel, estakada, mosty i wiadukty na budowie linii Tymbark–Limanowa

2 dni temu

Modernizacja dotyczy odcinka Tymbark–Limanowa linii kolejowej nr 104 i budowy odcinka nowego szlaku nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczyrzyca. Zaplanowano 14 km nowych torów z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, tunel oraz estakadę. Prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 150 km/godz. (dzięki poprowadzeniu części torów nowym śladem). Przebudowane będą perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary, powstanie dziewięć skrzyżowań bezkolizyjnych.

Do kluczowych obiektów na linii kolejowej będzie należeć estakada o długości 2 km i średniej wysokości 9 m. Przeprawa przekroczy dolinę potoku Sowlinka. Nowy przebieg trasy umożliwi skrócenie podróży regionalnych i dalekobieżnych na południu Małopolski. Najszybsze pociągi na odcinku między Limanową a Nowym Sączem przejadą szlak w 20 min, a po realizacji projektu „Podłęże – Piekiełko”, czas podróży na trasie Limanowa–Kraków wyniesie 40 min.

Trwa budowa linii kolejowych między Limanową a Nowym Sączem i Chabówką a Rabką Zaryte. Przebudowywana jest stacja Limanowa. W toku są przetargi na trzy kolejne odcinki realizowane w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko”: Rabka Zaryte–Mszana Dolna–Fornale (Kasina Wielka), Szczyrzyc–Tymbark i Podłęże–Gdów.

Inwestycja obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km linii kolejowych Chabówka–Nowy Sącz, a także budowę 58 km nowego szlaku łączącego Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Trasy ułatwią komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną.

W kraju PKP PLK w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2025 r. ogłosiła przetargi o wartości przekraczającej 11 mld zł. Do końca roku wartość postępowań osiągnie 16 mld zł dla 1300 km torów.

Przeczytaj także: CPK. Spółka taborowa kupi pociągi dużych prędkości

Idź do oryginalnego materiału