Warszawa, 20.06.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 16-20 czerwca.
Gaming Factory: Sprzedaż gry “JDM: Japanese Drift Master” na wszystkich platformach przekroczyła 100 tys. egzemplarzy niespełna miesiąc po premierze, podało Gaming Factory. Liczba zapisów wishlisty przekroczyła 870 tys., podano także.
Forever Entertainment: Data światowej premiery gry “The House of the Dead: Remake”, która zadebiutuje jednocześnie na platformie Nintendo Switch i PC (Steam i GOG), została ustalona na 7 sierpnia 2025 r., podało Forever Entertainment. Cena gry została ustalona na 24,99 euro/USD.
Bloober Team: Zawarł umowę licencyjno-dystrybucyjną ze spółką Skybound Game Studios na wyprodukowanie pudełkowej wersji gry oraz dystrybucję gry emitenta “Cronos: The New Dawn” na platformie PlayStation 5 na terytorium Ameryki Północnej i Ameryki Południowej, podała spółka. W ramach umowy emitent udzielił Skybound wyłącznej licencji w zakresie koniecznym do prowadzenia dystrybucji wersji pudełkowej gry na wskazanej platformie i terytorium na okres 3 lat od pierwszego wydania gry na wskazanej platformie.
3R Games: Data premiery gry “Cave Crave” na platformę Meta Quest została ustalona na 26 czerwca 2025 na godzinę 19:00 czasu polskiego (CEST). Premiera gry na platformie PlayStation VR2 planowana jest na 10 lipca br.
Red Square Games: Spółka zawarła kontrakt dystrybucyjny z amerykańskim wydawcą Earthborne Games LLC. Umowa obejmuje pełną lokalizację językową oraz wprowadzenie na polski rynek gry wraz z czterema rozszerzeniami. Wartość kontraktu wynosi 50 000 USD netto.
7Levels: W wyniku zmian wprowadzonych przez Nintendo w sposobie prezentacji treści na platformie sprzedażowej Nintendo eShop, w maju 2025 r. przychody ze sprzedaży gier na tej platformie uległy istotnemu obniżeniu. Spółka odnotowała spadek przychodów wyłącznie na platformie Nintendo o kilkadziesiąt procent w stosunku do wyników osiągniętych w kwietniu br. Nowy algorytm – w ocenie spółki – może ograniczać widoczność gier niezależnych, w tym tytułów z jej portfolio, na rzecz produkcji wysokobudżetowych (AAA), które generują wyższe jednostkowe przychody. Jednocześnie 7Levels podało, iż po wprowadzeniu do sprzedaży gry “Kong: Survivor Instinct” na platformach PC, Sony PlayStation oraz Microsoft Xbox, platforma Nintendo przestała być głównym źródłem przychodów spółki, co w znacznym stopniu minimalizuje negatywne skutki mogące płynąć ze zmian algorytmu w sklepie eShop.
Ultimate Games: Datę premiery “Crime Simulator” na PC ustalono na 17 czerwca br. W I połowie 2026 r. gra trafi także na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Nintendo Switch 2. Za “Crime Simulator” stoi niezależne polskie studio CookieDev, które wcześniej stworzyło bestsellerowy “Thief Simulator 2”. Wydawcą gry jest Ultimate Games.
CD Projekt: DM BOŚ wskazuje, iż pozostaje pozytywnie nastawiony do akcji spółki w dłuższej perspektywie, ale nie może zidentyfikować żadnych istotnych czynników wpływających na kurs akcji w nadchodzących miesiącach. Broker uważa, iż w 2025 r. spółka może sprzedać 1,1 mln sztuk “Cyberpunka 2077” (wersja NS2), generując 146,8 mln zł przychodów (w porównaniu do szacowanych 1,1 mln sztuk i 100 mln zł przychodów wygenerowanych przez “Wiedźmina 3” w wersji na Nintendo Switch w ciągu trzech kwartałów). Może to przynieść ok. 123 mln zł zysku netto w samym 2025 roku.
Garage Monkeys: Spółka z grupy Phenomen Games wydała 29 maja grę “Car Dealer Simulator” w wersji na PC na Steam. W 16 dni sprzedaż przekroczyła 100 tys. kopii. Tym samym koszty produkcji zostały pokryte w ponad 268%.
Take IT Studio!/Crooked Games: “Death Kid” udostępniony na Nintendo Switch i Xbox. Studio jeszcze w czerwcu udostępni “Workbench Update” do “Electrician Simulator VR”.
PlayWay: Prolog “Fear the Timeloop” pojawi się 20 czerwca. “Tech Market Simulator” pojawi się 23 czerwca.
Gaming Factory: Przekazał własność trzech gier symulacyjnych “Electrician Simulator”, “Bakery Simulator” oraz “Castle Flipper” spółce Ultimate Games. W zamian Gaming Factory ma uzyskać 20% udział w przychodach z rozwoju kolejnych wersji.
GrabTheGames: “Bygone Dreams” pojawi się na Steam 20 czerwca.
Electronic Arts: Do “EA Sports FC 25” trafiła koszulka polskiego amatorskiego klubu LKS Tajfun Ostrów Lubelski, dzięki Michałowi Matczakowi – raperowi Mata, a zarazem prezesowi, zawodnikowi klubu oraz pierwszemu polskiemu artyście na oficjalnym soundtracku gry. Zestaw jest dostępny w sklepie w trybie Football Ultimate Team (FUT). Co więcej, klub rozegrał jeden mecz ligowy w odwzorowanych koszulkach z gry.
Fallen Leaf Studio: Gra “Ultra Mega Cats” została udostępniona.
SteelSeries: Wraz z Valve, twórcą FPS-a “Counter-Strike 2”, ogłaszają nową, limitowaną kolekcję sprzętu gamingowego. Seria celebruje jedną z najbardziej pożądanych i cenionych skórek w historii gry – Dragon Lore, która zdobi teraz nagradzaną podkładkę QcK XXL oraz dedykowaną bezprzewodową mysz gamingową. Po raz pierwszy wzór Dragon Lore zdobi dwa nowe produkty z limitowanej serii od SteelSeries.
CI Games: Paul Schempp powołany na stanowisko członka RN.
Gaming, cyberbezpieczeństwo: Gra “Minecraft” z ponad 300 mln sprzedanych kopii i 200 mln aktywnych graczy miesięcznie stała się celem wyrafinowanej kampanii cyberataków. Eksperci z Check Point Research ujawnili, iż złośliwe modyfikacje do gry, udostępniane na GitHubie, infekowały komputery niczego niepodejrzewających użytkowników – głównie nastolatków. Złośliwe mody podszywały się pod popularne narzędzia używane przez graczy, takie jak Oringo czy Taunahi, znane jako “cheaty”. Po ich zainstalowaniu uruchamiany był downloader w Javie, który pobierał kolejne elementy złośliwego oprogramowania. Drugi etap kradł loginy, hasła i dane z przeglądarek, a trzeci – zaawansowany spyware – wyciągał informacje z aplikacji takich jak Steam, Discord czy Telegram, a choćby przechwytywał zrzuty ekranu. Dane były następnie przesyłane przez Discorda, co pozwalało na ukrywanie ataku w normalnym ruchu sieciowym, podaje Check Point. Ok. 65% społeczności graczy Minecrafta to osoby poniżej 21. roku życia – młode, aktywne i często nieświadome zagrożeń. Dzięki ogromnej popularności modów i otwartości na eksperymentowanie z nieoficjalnymi dodatkami, środowisko Minecrafta staje się łatwym celem. Według wstępnej analizy infrastruktury atakujących, zainfekowanych mogło zostać ponad 1500 komputerów. Specjaliści Check Point uważają jednak, iż skala może okazać się znacznie większa. Repozytoria GitHub, przez które rozpowszechniano złośliwe pliki, były dostępne publicznie i trudne do odróżnienia od legalnych modów.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)