Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

19 godzin temu

Warszawa, 22.08.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 18-22 sierpnia.

PCF Group: Data rozpoczęcia sprzedaży gry “Lost Rift” (wcześniej pod nazwą kodową “Victoria”) w formule wczesnego dostępu (early access) na platformie Steam została wyznaczona na 25 września br., podało PCF Group. Jak zapowiadała spółka, tytuł ten to “strzelanka survivalowa o wysokiej stawce”.

Vivid Games: Zawarło z Apple Inc. (oraz z innymi spółkami z grupy Apple) umowę dotyczącą przygotowania przez spółkę odrębnej wersji gry oraz wydania przez Apple gry “Real Boxing 2” w modelu subskrypcyjnym Apple Arcade, podało Vivid Games. Spółka zakłada, iż gra trafi do dystrybucji w Apple Arcade w kategorii Apple Greats w I kwartale 2026 roku.

11 bit studios: Globalna data premiery gry “Moonlighter 2: The Endless Vault” w formule early access w wersji na komputery PC została ustalona na 23 października, podało 11 bit studios. Nowy trailer gry został zaprezentowany podczas gamescom Opening Night Live.

One More Level: Zaprezentował trailer z elementami gameplayu gry “Valor Mortis” w trakcie pre-show Gamescom Opening Night Live. Spółka podpisała z Lyrical Games niewiążący list intencyjny, potwierdzający najważniejsze aspekty zaangażowania Lyrical Games w projekt “Valor Mortis” i spodziewają się sfinalizować umowę o współpracy do końca miesiąca.

CI Games: Zaprezentował announcement trailer (pierwszy zwiastun) gry “Lords of The Fallen II” podczas Gamescom Opening Night Live.

Detalion Games: Podpisał list intencyjny dotyczący nabycia 100% udziałów w spółce technologicznej Volaria specjalizującej się w rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji, podał Detalion Games. Planowana transakcja stanowi najważniejszy krok w strategicznej transformacji spółki w Volaria AI – podmiot skoncentrowany na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań AI dla przedsiębiorstw, podkreśłono.

CI Games: Sprzedaż gry “Lords of the Fallen” przekroczyła 2 mln i wynosi 2,04 mln egzemplarzy na 18 sierpnia, z czego 1,6 mln to sprzedaż cyfrowa, a 0,44 mln sprzedaż fizyczna gry, podało CI Games. Globalna premiera gry miała miejsce 13 października 2023 r.

Frozen Way: Data premiery gry “Honeycomb: The World Beyond” w wersjach na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series została wyznaczona na 6 listopada 2025 r., podał Frozen Way.

Creepy Jar: Odnotował 8,3 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2025 r. wobec 6,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane.

Creepy Jar: Data premiery early access gry “StarRupture” w wersji na PC/Steam została wyznaczona na 6 stycznia 2026 r., podał Creepy Jar. Według wcześniejszych zapowiedzi, gra ma być “połączeniem base buildingu z elementami eksploracji, walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej serią kataklizmów, które wywołuje centralna gwiazda układu planetarnego”.

Vivid Games: Spółka zawarła z Eva Grupe z siedzibą w Wilnie umowę, której przedmiotem jest produkcja i dystrybucja przez Vivid Games kolejnej gry free-to-play typu endless runner, wykorzystującej IP marki Zozole pt. “Zozole Universe”. Gra będzie stanowiła daleko idące rozwinięcie gry “Zozole Run”, zwłaszcza pod kątem monetyzacji i angażowania użytkowników. Vivid Games planuje rozpoczęcie dystrybucji gry w II kwartale 2026 r.

Movie Games: Ustalił datę premiery pełnej wersji gry “Beyond Sunset” na platformie Steam na dzień 12 września. “Beyond Sunset” to cyberpunkowy pierwszoosobowy shooter z bogatą fabułą i elementami RPG. Gra powstała w oparciu o zmodernizowany silnik oryginalnych wersji gier “Doom” i “Doom II”.

Forever Entertainment: Microids z siedzibą w Paryżu ogłosiło na 31 października br. premierę wersji pudełkowej gry pt. “The House of the Dead II: Remake” na platformę Nintendo Switch. 19 sierpnia rozpoczęła się również przedsprzedaż gry poprzez kanały dystrybucyjne partnera, zarówno w wersji wysyłkowej, jak i stacjonarnej.

Frozen Way: Dodatek do gry “House Flipper” pt. “House Flipper: Farm DLC” pomyślnie przeszedł proces certyfikacji na konsole Nintendo Switch, w związku z czym spółka wyznaczyła termin premiery dodatku na Switch na 11 września 2025 roku. Port Dodatku na Switch został wykonany przez Ultimate Games. Cena za pojedynczy egzemplarz dodatku w wersji na Switch wyniesie 14,99 USD.

Allegro: Startuje z akcją skierowaną do fanów “League of Legends”, “Teamfight Tactics” oraz “Valorant”. Kampania “Jak grasz, to gamEXP z Allegro” oznacza szereg atrakcji dla graczy: wyzwania w popularnych tytułach Riot Games, streamingi i nagrody w postaci Smart! Monet. Akcja potrwa od 18 sierpnia do 15 września 2025 roku, a łączna wartość nagród wynosi 1 mln Smart! Monet.

Red Square Games: W I półroczu 2025 r. spółka osiągnęła 1,52 mln zł przychodów netto, co stanowi o 12,6% r/r. Spółka zmniejszyła stratę netto za I półrocze 2025 roku o 52,7% do 122,8 tys. zł. Koszty działalności operacyjnej zostały zredukowane do poziomu 1,63 mln zł, czyli o 18% mniej niż rok wcześniej. Na koniec czerwca 2025 r. stan środków pieniężnych wynosił 565 tys. zł wobec 174,8 tys. zł na koniec czerwca 2024 r. “Pierwsze półrocze 2025 r. potwierdziło skuteczność naszej strategii. Rozszerzyliśmy katalog gier planszowych o kolejne atrakcyjne tytuły. W segmencie cyfrowym realizujemy dwa projekty PC, a w drugiej połowie roku planujemy kolejne premiery oraz nowe kontrakty dystrybucyjne. Utrzymujemy stabilny poziom przychodów, a dzięki efektywności operacyjnej i redukcji kosztów istotnie zmniejszyliśmy stratę netto. Z optymizmem patrzymy na kolejne kwartały” – powiedział prezes Krzysztof Wolicki.

Sonka: Spółka podpisała list intencyjny z Team17 Digital celem wyszczególnienia kluczowych wiążących warunków, pod którymi spółka i Team17 mają podpisać umowę wydawniczą gry “Holstin”.

All In! Games: Spółka zależna Ironbird Creations kontynuuje prace nad “Phantom Hellcat” – grą action-adventure łączącą elementy slashera, platformówki i eksploracji. Tytuł znajduje się w zaawansowanej fazie produkcji, a jego budżet po pozyskaniu środków z planowanej emisji akcji (6 mln złotych) przekroczy 22 mln zł. Gra od początku powstaje z myślą o debiucie na wielu platformach równocześnie. “Phantom Hellcat” po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów Gamescom 2022, gdzie uzyskała lepsze wyniki pod względem wygenerowanego zainteresowania wśród graczy niż wydany przez All In! Games “Ghostrunner” w 2019 roku. Od tego czasu projekt przeszedł ewolucję – pierwotnie liniowy slasher zyskał mocniejszy komponent eksploracyjny, co zwiększyło głębię rozgrywki i unikalny charakter świata gry. “‘Phantom Hellcat’ w 2022 roku poradził sobie pod względem zainteresowania lepiej niż ‘Ghostrunner’ w 2019. Łącząc to z opiniami ekspertów i wydawców, widzimy duży potencjał sprzedażowy. Naszym celem jest stworzenie gry, w którą sami chcielibyśmy zagrać” – powiedział Marcin Kawa, CEO All In! Games. Zespół deweloperski liczy 20 kluczowych twórców i jest w pełnej fazie produkcji – powstają kolejne rozdziały gry, oparte na gotowych mechanikach. Ironbird Creations prowadzi rozmowy z globalnym wydawcą, który w przyszłości będzie odpowiadał za intensywną kampanię marketingową. Środki z planowanej emisji akcji mają posłużyć do ukończenia prac deweloperskich, natomiast finansowanie ze strony wydawcy wesprze promocję. Premiera Phantom Hellcat planowana jest na PC oraz wszystkie najważniejsze konsole. Ironbird Creationsn nie wyklucza dalszego rozwoju marki i rozszerzenia uniwersum gry, jednak w tej chwili priorytetem pozostaje doprowadzenie pierwszej odsłony do debiutu.

OAN: Spółka uruchomiła AI Gaming Audience Builder – innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które automatyzuje proces tworzenia segmentów odbiorców do kampanii reklamowych online. Rozwiązanie skierowane jest do agencji reklamowych, media plannerów, traffic managerów oraz specjalistów ds. programmatic. “Branża gamedev rozwija się w szybkim tempie i potrzebuje nowoczesnych, precyzyjnych rozwiązań również w obszarze marketingu. Nasze narzędzie pozwala w kilka sekund tworzyć gotowe do użycia segmenty odbiorców zainteresowanych gamingiem – z wykorzystaniem AI i oparte na milionach profili graczy. To szansa dla marek z różnych sektorów, by dotrzeć do jednej z najbardziej zaangażowanych i konsumencko aktywnych grup. Gracze to użytkownicy o sile nabywczej choćby dwukrotnie wyższej niż przeciętni internauci, dlatego odpowiednie targetowanie tej grupy ma najważniejsze znaczenie. Po bardzo dobrym przyjęciu na MadFest w Londynie, w przededniu Gamescom testujemy narzędzie z kolejnymi klientami, zbierając pozytywne opinie” – powiedział Rafał Szychowski, CEO OAN.

PlayWay: “Recycling Center Simulator” na konsole Nintendo Switch, Xbox and Playstation 4 i 5 zaplanowana na 22 sierpnia.

Dark Point Games: Premiera “Brightness” we wczesnym dostępie (EA) planowana jest na przełomie 2025 i 2026 roku.

Electronic Arts: Do “Battlefield 2042” dodano nową zawartość w ramach wydarzenia Droga do Battlefield 6. Gracze mogą liczyć na darmową przepustkę, która nawiązuje do historii serii, a także nowy sprzęt i nagrody. Wydarzenie potrwa do 7 października.

Gaming: Badanie Google Cloud wykazało, iż 87% twórców gier wideo wykorzystuje agentów sztucznej inteligencji do usprawniania i automatyzacji zadań, ponieważ branża koncentruje się na optymalizacji kosztów po fali rekordowych zwolnień. Badanie Google Cloud podkreśla, iż sztuczna inteligencja jest przyjmowana nie tylko ze względu na efektywność i redukcję kosztów, ale także w celu ulepszenia samego procesu tworzenia gier. Firmy takie jak Capcom wykorzystują Vertex AI i Gemini od Google Cloud do generowania ogromnej liczby pomysłów na rozwój gier, w tym przedmiotów i środowisk, co znacznie obniża koszty i przyspiesza wprowadzanie produktów na rynek. Obejmuje to również wykorzystanie AI do automatyzacji kontroli jakości oraz tworzenia bardziej realistycznych głosów postaci i efektów dźwiękowych, czyniąc gry bardziej wciągającymi.

Bloober Team: Opublikowano 2-godzinny gameplay gry “Cronos: The New Dawn”.

G2A.COM: Największy na świecie rynek cyfrowej rozrywki obsługujący ponad 35 mln użytkowników w 180 krajach, wprowadza Stanleya – spersonalizowanego chatbota napędzanego sztuczną inteligencją, zaprojektowanego tak, aby zapewniać natychmiastową pomoc bezpośrednio z panelu użytkownika.

beyerdynamic: Niemiecki specjalista w dziedzinie dźwięku zaprezentuje na targach gamescom 2025 dwa nowe modele bezprzewodowych zestawów słuchawkowych dla graczy z serii MMX – MMX 150 wireless i MMX 230 wireless. MMX 150 wireless to nie tylko sprzęt do konsoli czy komputera. Choć powstał z myślą o skupionych sesjach gamingowych, doskonale sprawdza się również podczas imprezowych gier towarzyskich, słuchania muzyki czy oglądania seriali. Szeroką scenę dźwiękową można personalizować dzięki aplikacji beyerdynamic. Wewnątrz słuchawek znajduje się 40-milimetrowy dynamiczny przetwornik klasy premium, który zapewnia immersyjny dźwięk. Gracze skorzystają z precyzyjnego odwzorowania przestrzennego, umożliwiającego wychwytywanie choćby najdrobniejszych dźwięków w grze. MMX 230 wireless to propozycja dla ambitnych i profesjonalnych graczy, którzy oczekują najwyższej wydajności. 40-milimetrowy dynamiczny przetwornik klasy premium zapewnia wyjątkową szerokość sceny stereo, co przekłada się na precyzyjną lokalizację dźwięków. W połączeniu z aktywną redukcją szumów (ANC) pozwala na pełne zanurzenie w świecie gry.

GameHunters: Data premiery gry “Gunsmith Simulator” oraz dodatku (DLC) “Gunsmith Simulator – Flint _ Powder” w wersji na konsole Xbox Series X ustalona na 4 września. Cena jednostkowa portu wyniesie 24,99 USD. Cena jednostkowa DLC wyniesie 4,99 USD. Spółka jest właścicielem praw majątkowych portu i DLC. Producentem portu i DLC jest ConsoleWay. Wydawcą portu i DLC jest PlayWay.

VR Factory: Workshop Simulator VR debiutuje na PlayStation VR2 już 4 września. “Po ogromnym sukcesie na Meta Quest i Steam VR, gdzie gra zdobyła uznanie krytyków i ciepłe przyjęcie graczy, Workshop Simulator VR trafia teraz do ekosystemu PlayStation. Już 4 września 2025 roku posiadacze PSVR2 na konsoli PlayStation 5 będą mogli wkroczyć do własnego, w pełni immersyjnego warsztatu i poczuć się jak prawdziwi rzemieślnicy. Od premiery na Meta Quest niespełna dziesięć miesięcy temu, gra przyciągnęła już ponad 130 000 aktywnych graczy i może pochwalić się imponującą oceną 4,5/5 gwiazdek. Teraz do tej rosnącej społeczności miłośników VR dołączy także społeczność PlayStation” – podała spółka.

Bloober Team: Kolejny trailer “Cronos: The New Dawn” zaprezentowany podczas gamescom Opening Night Live. Podczas pokazu na żywo zaprezentowano fizyczną postać protagonisty – Podróżnika. Po pokazie pozycja gry na global wishlist Steam podniosła się na 82. miejsce (z 92. przed pokazem). Oprócz PC gra zadebiutuje na PS5, Xbox X/S oraz Nintendo Switch 2. Trigon oczekuje, iż sprzedaż na konsole będzie będzie miała dominujący udział.

Bloober Team: Gra “I hate this place” zadebiutuje 7 listopada 2025. Gra będzie wydana pod markę wydawniczą Bloobera Broken Mirror Games na PC, PS5, Xbox X/S oraz Nintendo Switch 2.

Wargaming: Zaprezentował “World of Tanks 2.0”, największą aktualizację w historii gry, która wprowadza do rozgrywki gruntowne zmiany obejmujące debiut XI poziomu czołgów, przebudowany hangar i UI, fabularny tryb gry PvE, nową mapę, setki pojazdów, nowy system dobierania rozgrywek. Nowa era czołgów rozpocznie się 3 września.

Wargaming: Ogłosił na gamescom premierową zapowiedź nowej gry studia “World of Tanks: HEAT”. To pierwsza gra Wargaming, która na premierę będzie dostępna z pełnym cross-playem i cross-progresją.

Gaming: Platfroma z grami Steam wprowadziła nową funkcję, dzięki której oceny gier będą teraz wyświetlane użytkownikom w zależności od języka, w jakim napisane są recenzje, aby zareagować na odmienne doświadczenia w tych samych grach na przykład z powodu tłumaczeń, odniesień kulturowych czy jakości połączenia internetowego.

Immersion Games: Na początku sierpnia ogłosiło nową Strategię Crypto Treasury, zgodnie z którą chce się koncentrować na aktywach cyfrowych, w tym zarządzaniu rezerwami finansowymi poprzez inwestycje w Bitcoin. Zgodnie z listem intencyjnym, spółka będzie mogła pozyskać 4 mln zł w ramach emisji akcji oraz do 502 mln zł w ramach emisji obligacji zamiennych na akcje. “Podpisanie listu intencyjnego z doradcą inwestycyjnym jest dla nas strategicznym krokiem w kierunku realizacji nowej strategii, zapewniając finansowanie w dwóch etapach – zgodnie z jej założeniami. Naszym celem jest transparentna i długoterminowa budowa wartości, dlatego tak elastyczne i oparte o mechanizmy rynkowe finansowanie, jest jej idealnym dopełnieniem” – skomentował Piotr Sobiś, członek zarządu Immersion Games. Podpisanie listu intencyjnego z ABO Securities Alpha Blue Ocean Transaction Advisory Services Holding Ltd. w zakresie zaangażowania kapitałowego inwestora zewnętrznego będzie wymagać zawarcia odrębnej umowy inwestycyjnej. Spółka prowadzi rozmowy z kolejnymi podmiotami, które są zainteresowane inwestycją w spółkę w modelu “equity for crypto”, co pozwoli na dalsze wzmocnienie pozycji finansowej spółki. Równolegle spółka pozyskuje partnerów technologicznych w obszarze blockchain oraz kryptowalut. “Rozmowy są na zaawansowanym etapie i niedługo będziemy ogłaszać strategiczne partnerstwa technologiczne, umożliwiające realizację nowej strategii. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad polityką inwestycyjną, którą będziemy chcieli ogłosić jeszcze przed walnym zgromadzeniem. Będzie ona precyzować zasady bezpieczeństwa, przechowywania i raportowania alokacji środków pieniężnych w Bitcoin. Chcemy być maksymalnie transparentni” – powiedział Jakub Bartoszek, chief crypto officer.

PlayStation: Podczas wydarzenia Gamescom Opening Night Live ogłoszono, iż “Ghost of Yotei Legends” zadebiutuje w 2026 roku. “Legends” to kooperacyjny tryb wieloosobowy, osadzony w fantastycznym, nadprzyrodzonym świecie – stanowiący kontrast wobec realistycznej wizji “Ghost of Yotei”. Podobnie jak “Ghost of Tsushima: Legends”, tryb “Ghost of Yotei: Legends” będzie darmowym dodatkiem DLC dla wszystkich posiadaczy podstawowej wersji gry.

Samsung: Rozszerza swoją mobilną platformę gier w chmurze na Europę, by umożliwić graczom natychmiastowy dostęp do najlepszych tytułów na urządzeniach Galaxy, bez pobierania i instalacji. Wersja beta działa w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a niedługo zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. “Prawie rok temu wprowadziliśmy mobilną platformę gier w chmurze Samsung na rynek północnoamerykański i od tego czasu stała się ona preferowanym kanałem dystrybucji dla naszych partnerów, pozwalając im docierać do milionów właścicieli urządzeń Galaxy” – powiedziała Seline Sangsook Han, wiceprezes wykonawczy Zespołu ds. Usług w dziale Mobile eXperience Business spółki Samsung Electronics.

Electronic Arts: EA Sports przedstawiło listę usprawnień i oczekiwanych przez fanów aktualizacji, które pojawią się w trybie Be A Pro w grze “NHL 26”, w nowym filmie z serii “Deep Dive”, z udziałem zawodnika San Jose Sharks – Macklina Celebriniego oraz snowboardzisty Craiga McMorrisa.

Games Incubator: Udostępnił playtesty i wishlistę gry “Beer Manufacture Simulator” na Steam.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Idź do oryginalnego materiału