Warszawa, 03.10.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 29 września-3 października.
11 bit studios: Podjął decyzję o przesunięciu daty premiery gry “Moonlighter 2: The Endless Vault” w formule Early Access, w wersji na komputery PC, na 19 listopada 2025 roku, podała spółka.
PCF Group: Odnotowała 17,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 32,52 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Big Cheese Studio: Odnotowało 0,14 mln zł jednostkowej straty netto w I poł. 2025 r. wobec 4,79 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
PlayWay: Odnotował 66,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2025 r. wobec 86,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Big Cheese Studio: Planuje premierę gry “Cooking Simulator 2: Better Together” na 20 stycznia 2026 r., poinformował prezes Łukasz Dębski. Przygotowano także odsłonę pierwszej części “Cooking Simulator” na rynek chiński.
Bloober Team: Spodziewa się osiągnięcia “istotnego zysku” na grze “Cronos: The New Dawn”, poinformował zarząd spółki.
Gaming Factory: Wprowadziło kolejną aktualizację do swojej największej produkcji “JDM: Japanese Drift Master”, wzbogacając grę o nowe funkcje, zawartość fabularną oraz istotne ulepszenia techniczne. Jednocześnie studio zapowiedziało pierwsze płatne rozszerzenie zatytułowane “Made in USA”, podała spółka. Karta produktu jest już dostępna na Steam, a premiera dodatku zaplanowana została na listopad 2025 r.
11 bit studios: Jest zadowolone zarówno z odbioru graczy, jak i z ocen prasy branżowej wersji “Frostpunk 2” na konsole, co pozwala monetyzować grę na wszystkich platformach sprzętowych i skupić się na rozwijaniu dodatków, poinformował ISBtech COO spółki Grzegorz Miechowski.
7Levels: “Castle of Heart: Retold” – rozszerzona i zaktualizowana wersja pierwszego oryginalnego tytułu od 7Levels w nowej odsłonie graficznej, jest już dostępna na konsolach Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz na PC.
Games Incubator: Demo “687 Days on Mars” zostało udostępnione.
Electronic Arts: “EA Sports FC 26” jest dostępna na całym świecie. Gracze mogą już rozgrywać pierwsze mecze na platformach PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC, Amazon Luna, Nintendo Switch i Nintendo Switch 2, a także poprzez EA Play.
Rejected Games: “Dust & Diesel”, “Mr. Nomad” i “Uranium Project DLC” dla “Mr. Prepper” zostały udostępnione na Steam.
Take It Studio: “Before Exit: Gas Station” pojawi się 10 października; studio udostępniło nowy trailer. Ponadto “Electrician Simulator VR: Complete Edition” został udostępniony.
PlayWay: “Toll Booth Simulator: Demo” pojawi się 3 października. “Monstrix: TCG Card Shop” w wersji demo pojawi się 8 października. Demo “The Walking Trade” pojawi się 6 października.
PlayWay: CEO spółki podał, iż sprzedaż (w szt.) “LTD HF2” wynosi 895 tys., “Crime Scene Cleaner” – 1 mln, “Contraband Police” – 1,354 tys. “DLC Scooby-Doo” do “House Flipper 2” pojawi się 23 października. Spółka jest w czasie ustalania z Sonka rozliczeń związanych z grą “Holstin”, którą PlayWay wcześniej finansował (uzyskanie % od sprzedaży). Niedawno Sonka podpisała z Team 17 umowę wydawniczą na ok. 11 mln zł na sfinansowanie produkcji, marketingu i wydania gry (w tym spłatę inwestycji PlayWay).
PlayWay: ABB Baked Games było podyktowane brakiem wpisywania się działań spółki w filozofię działalności PlayWay, m.in. dotyczącą wypłacania dywidend z nadwyżek finansowych (sprzedaż ok. 27% pakietu akcji), podał CEO. Od początku roku PlayWay podpisał ponad 50 umów w ramach działalności wydawniczej z zewnętrznymi studiami. Przychody LTD konta spółki na Steam przekroczyły 150 mln USD.
Games Incubator: Premiera “Deconstruction Simulator” z peak blisko 3,5 tys. graczy. Po 72 h przychody ok. 320 tys. USD brutto, 25,5 tys. sprzedanych kopii, podał CEO PlayWay.
Electronic Arts: Zostanie przejęte w formie LBO przez konsorcjum Silver Lake, saudyjski fundusz PIF oraz spółkę Jareda Kushnera – Affinity Partners za 55 mld USD. Zaproponowana cena dla akcjonariuszy to 210 USD za akcję, 25% premii do kursu z 25 września. “Battlefield” oraz gry sportowe EA zapewniają stabilne źródło przychodów. Firma może poprawić swoje wyniki w segmencie gier mobilnych. Potencjał tkwi np. w integracji aktywów PIF i Silvery Lake, np. poprzez rozwój gier mobilnych, AR/VR oraz ekspansję IP EA na nowe platformy. Za niższą wycenę mogą odpowiadać: niestabilność przychodów live-service (np. Apex Legends), rzadsze premiery “Battlefielda” w stosunku do “Call of Duty”, podwyższone ryzyko wynikające z licencji, otoczenie branżowe. Finalizacja transakcji planowana jest na I kwartał FY 26/27 roku, po zgodzie akcjonariuszy i regulatorów.
GrabTheGames: Zawarł partnerstwo z wydawcą gry “Island Market Simulator”, biznesowego symulatora z co-op.
SteelSeries: Wprowadza słuchawki bezprzewodowe Hi-Res do gier, które zapewniają wysoką wydajność i dźwięk klasy audiofilskiej dzięki transmisji 24-bit/96 kHz przez 2,4 GHz i Bluetooth, wspierane przez nowy GameHub i kodek LC3+ nowej generacji. Technologia OmniPlay umożliwia równoczesne podłączenie PC, PlayStation i Xboxa, a także miksowanie audio z choćby czterech źródeł jednocześnie (PC, Konsole, Bluetooth i Aux).
Ultimate Games: “Wszystko wskazuje na to, iż zwiększymy poziom przychodów r/r o około 100%, a zysk netto również będzie istotnie wyższy niż w roku ubiegłym. Na szczególne wyróżnienie zasługuje ‘Crime Simulator’, który w ciągu trzech miesięcy od premiery sprzedał się w 200 tys. egzemplarzy na PC. Bardzo dobrze przyjęły się także premiery ‘UBOAT’ oraz ‘Drug Dealer Simulator’ na konsole” – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch prezes Mateusz Zawadzki.
Exclusive Networks: Ogłosił decyzję o zbyciu działalności w zakresie systemów audiowizualnych i zunifikowanej komunikacji (AV&UC) oraz produktów gamingowych w Polsce na rzecz TD SYNNEX.
Movie Games: “DDS3″ powstaje „od miesięcy”, ma już wersje Pre-Alpha i dąży do vertical slice, poinformował prezes Mateusz Wcześniak podczas webinaru Strefy Inwestorów.
RedDeer.Games: “Nuclear Gladiator 3000” pojawi się 30 października na Nintendo Switch i Steam.
PCF Group: Zatrudnienie na koniec II kw. spadło do 534 z 688 na koniec 2024 r., podczas III kw. spółka kontynuuje optymalizacje w zatrudnieniu. Ponadto optymalizacje kosztowe będą kontynuowane. Wszystkie 3 projekty realizowane w ramach WFH (Maverick, Echo/Zulu, Delta) progresują zgodnie z planem. Spółka liczy na podpisanie kolejnego kontraktu jeszcze w tym roku. Premiera “Lost Rift poniżej oczekiwań spółki”. “Tracked Shoot To Survive” (projekt Bison, VR) zadebiutuje w IV kw. 2025, będzie to ostatni projekt VR w grupie. Spółka nie planuje dodatkowego SPO.
Microsoft: Podnosi cenę Xbox Game Pass. Największa zmiana dotyczy najdroższego planu Ultimate, który zdrożeje z 19,99 USD do 29,99 USD miesięcznie (o 50%). Xbox Game Pass Standard zmienia nazwę na Premium i kosztuje teraz 14,99 USD miesięcznie, a najtańszy plan Core to teraz Essential, kosztujący 9,99 USD. Cena PC Game Pass wzrosła z 11,99 USD do 16,49 USD miesięcznie. Microsoft tłumaczy podwyżkę rozbudową oferty abonamentu, która teraz obejmuje m.in. Fortnite Crew (wartość 11,99 USD mies.), Ubisoft+ Classics (7,99 USD mies.), lepszą jakość streamingu w chmurze oraz ponad 75 premier gier “day one” rocznie, w tym “Call of Duty: Black Ops 7”.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)