Sześć miesięcy po starcie, kooperacja Uber Eats i Carrefour okazuje się przykładem dynamicznego rozwoju usług q-commerce na polskim rynku. w tej chwili to ponad 120 lokalizacji, z których można otrzymać zakupy z dostawą do drzwi w kilkadziesiąt minut. Tylko w tym roku liczba dostaw w ramach współpracy wzrosła 4-krotnie.
Współpraca Uber Eats i Carrefour, zainaugurowana jesienią ubiegłego roku, już po miesiącu przeszła z etapu testów do pełnoskalowej usługi, obejmującej kilkadziesiąt lokalizacji. Obecnie to ponad 120 super i hipermarketów zlokalizowanych w całej Polsce. Tylko w tym roku liczba dostaw w ramach współpracy wzrosła 4-krotnie.
– W aplikacji Uber Eats klienci mogą wybierać spośród aż 15 tysięcy produktów z oferty sieci Carrefour. Co więcej, ceny produktów są na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu kupujący korzystają z tych samych promocji z dostawą do domu. Jest to dodatkowy kanał sprzedaży dla wygody naszych klientów – mówi Marek Garus, Dyrektor ds. Operacji i Rozwoju E-commerce Carrefour Polska.
Zakupowe zwyczaje Polaków – co, kiedy i jak zamawiamy
Dane z ostatnich miesięcy współpracy Uber Eats i Carrefour rzucają światło na codzienne nawyki zakupowe Polaków. Rekordowy koszyk osiągnął wartość 1728,92 zł, a najbardziej aktywny użytkownik zrealizował aż 107 dostaw w ciągu ostatnich trzech miesięcy, korzystając przy tym z 16 różnych sklepów. Co ciekawe, klienci znacznie częściej wybierają słodycze i słodkie wypieki niż zdrową żywność. Stanowią one 5,9 proc. wszystkich zamówień, co oznacza, iż są wybierane niemal trzy razy częściej niż produkty z kategorii zdrowej żywności (1,9 proc.).
Ruch zakupowy koncentruje się głównie w godzinach popołudniowych – między 18:00 a 20:00 realizowanych jest o 160 proc. więcej zamówień niż w godzinach porannych (8:00–11:00). Wśród dni tygodnia wyróżnia się sobota, która odpowiada za ponad 19,6 proc. wszystkich zamówień.
– Zakupy z dostawą w kilkadziesiąt minut to coś, co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia. Dla subskrybentów Uber One dostawa jest za darmo, co w połączeniu z promocjami, które oferuje sklep, daje klientom realne oszczędności – i czasu, i pieniędzy – mówi Krzysztof Witkowski, New Verticals Lead w Uber Polska.
Na poziomie pojedynczych produktów widać wyraźne różnice w zależności od pory dnia. Wieczorem najczęściej wybierane są klasyki codziennego menu: pieczywo (kajzerka, bułka poznańska), banany, kiwi, woda butelkowana i nabiał. Rano natomiast pojawiają się produkty śniadaniowe i świeże: jaja z wolnego wybiegu, awokado czy bagietka z masłem czosnkowym. Niezmiennym liderem wszystkich zestawień pozostaje kajzerka – najczęściej zamawiany produkt od początku współpracy.