Ubezpieczyciele uprościli procedury, by umożliwić likwidację szkód w 1 dzień

4 dni temu

Zakłady ubezpieczeń maksymalnie uprościły procedury likwidacji szkód tak, iż jest ona możliwa choćby w ciągu jednego dnia, podała Polska Izba Ubezpieczeń (PIU). Firmy uruchomiły specjalne infolinie, wysyłają likwidatorów na tereny objęte podtopieniami.

Zakłady ubezpieczeń zwiększyły siły dla południa Polski od piątku. Monitorują sytuację i kontaktują się ze swoimi klientami, podkreślono.

„Do klientów na terenach objętych alertami są wysyłane sms-y z ostrzeżeniami i prośbą o kontakt, gdyby potrzebna była pomoc. To już praktyka wszystkich zakładów w Polsce przy tego typu masowych szkodach. Zakłady też maksymalnie upraszczają procedury tak, iż wypłata jest możliwa w ciągu choćby jednego dnia. Oczywiście – sytuacja przez cały czas jest dynamiczna i wiele jeszcze może się wydarzyć. Na razie wszyscy pochłonięci są ratowaniem siebie i dobytku przed żywiołem. To jest najważniejsze. Polska Izba Ubezpieczeń przypomina również, jak się w sytuacji zagrożenia zachować, jakie kroki podjąć. Uczulamy, by reagować na polecenia służb. W szacowaniu strat i likwidacji szkód pomożemy szybko, gdy minie bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia” – powiedział prezes Izby Jan Grzegorz Prądzyński, cytowany w komunikacie.

Izba wskazała w zaleceniach dotyczących zagrożenia powodziowego m.in., by niezwłocznie zgłaszać szkodę ubezpieczycielowi – przez jego stronę www albo telefonicznie; numer znajduje się na polisie, u agenta lub na stronie ubezpieczyciela. Przed rozmową należy przygotować numer polisy i konta bankowego. Po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel przekaże zgłaszającemu dokładnie informacje o dalszym postępowaniu.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału